خرید 260 هزار تن گندم از کشاورزان استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از خرید ۲۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خبر داد و گفت: این مقدار گندم خریداری شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش نبض تجارت :سید عماد شاهرخی در مراسم ترویجی و روز مزرعه با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته 123هزار تن گندم به غله تحویل شد، اظهار کرد: خرید گندم از کشاورزان تا پایان فصل برداشت افزایش خواهد یافت و تاکنون حدود 50هزار تن بیشتر از پیش‌بینی ها برداشت شده و اکنون میانگین تولید گندم در سال چهار تن در هکتار است.

وی با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزارها با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرایی شده است ، ادامه داد :  بخشی از هزینه‌های این طرح توسط این ستاد با همکاری جهاد کشاورزی تامین می شود و به صورت پنج ساله بوده و با توجه به اینکه 25درصد از اراضی استان آبی و 75 درصد اراضی دیم می باشد، بنابراین حتما نیاز است سرمایه گذاری ویژه ای در اجرایی کردن این طرح صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: این طرح با هدف صرفه جویی در مصرف آب، جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش هزینه در زمینه محصولات اجرایی می‌شود.

شاهرخی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 360هزار هکتار از اراضی تحت پوشش در طرح جدید جهش تولید در دیمزارها قرار گیرد.

وی به تناوب کشت در لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: دانه های روغنی گلرنگ و کلزا بسیار مطلوب و به صرفه است و برای اولین بار در شهرستان ازنا حدود 570 هکتار کشت دانه های روغنی انجام شده است.

منبع:ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا