خودروهای هیبریدی در هند ارزان تر می شوند| رقابت خودروسازان برای دست یابی بازار خودروی هند

شرکت خودروسازی تویوتا با مشارکت سوزوکی در هند محصول اوربان کروز هیبریدی را با قیمت ۲۵ هزار دلار تا پایان سال ۲۰۲۳ تولید و عرضه بازار خواهد کرد. ‌

شرکت خودروسازی تویوتا طی مراسم رونمایی از یک محصول در دهلی هند، از همکاری خود با سوزوکی در راستای کاهش هزینه های تولید هیبریدی ها خبر داد. این شرکت خودروساز ژاپنی قصد دارد تا قطعات خود را در کشور هند تولید کند، تولید در هند این امکان را به بزرگترین خودرو ساز ژاپنی می دهد که هزینه ها را کاهش و قیمت اقتصادی برای محصولاتش در پیش داشته باشد.

طی دو هفته گذشته تویوتا با عرضه محصول پریوس بیشترین شهرت را کسب کرد، ولی این شهرت در سال ۲۰۱۳ به دلیل گران بودن محصولات هیبریدی تویوتا زیر سوال رفت و بزرگترین خودروساز ژاپنی با ضرر مالی قابل توجهی مواجه شد. برخی از مدیران زنجیره تامین تویوتا به تازگی از استراتژی جدید این خودروساز در خصوص توسعه تولید خودرو در هند برای اقتصادی شدن، خبر دادند.

هر چند که تویوتا در هند سایت های تولیدی دارد که کمتر از ظرفیت خود در حال کارکردن هستند، اما انتشار این خبر سبب می شود که سایت های این خودروساز در هند فعال تر شوند. همچنین بر اساس شنیده ها به نظر می رسد که موتور های الکتریکی و سایر تجهیزات هیبریدی در هند توسط ژاپنی ها طراحی و تولید شود.

خودروهای هیبریدی در هند ارزان تر می شوند| رقابت خودروسازان برای دست یابی بازار خودروی هند

رقابت در هند بالا می گیرد؟

بر اساس آخرین اطلاعات، سوزوکی شریک تویوتا در هند است که بستر مناسب جهت کاهش هزینه های فناوری و صنعتی را ایجاد خواهد کرد. شاید نقطه عطف رشد خودروهای هیبرید ارزان قیمت به دلیل شراکت دو خودروساز ژاپنی در هند صورت گیرد تا نسل جدیدی از این خودروها را در بازارهای جهانی ببینیم. خودروهای هیبرید نه تنها در کاهش گازهای گلخانه ای اثر گذار هستند، بلکه استهلاک و هزینه نگهداری کمتری نسبت به سایر خودروها دارند.

همزمان با توسعه صنعتی تویوتا در هند شرکت های جنرال موتورز و فولکس واگن نیز برای تولید خودروهای هیبریدی و البته الکتریکی ارزان قیمت، زیرساخت های فراوانی را در دهلی ایجاد کردند. این زیر ساخت ها می تواند هند را به عرصه جدید رقابت سرمایه داری و صنعتی تبدیل کند.

تویوتا قصد دارد با به اشتراک گذاشتن فناوری باتری سوآپ توسعه محصولات هیبریدی را در کشور هند بیشتر از گذشته کند

با توجه به اینکه خودروهای هیبریدی ارزان تر از خودروهای الکتریکی هستند، اغلب نیز نیاز به جایگاه های شارژ ندارند و می توان در کشورهایی که زیرساخت برقی ندارند مورد استفاده قرار داد. در این راستا تویوتا قصد دارد با به اشتراک گذاشتن فناوری باتری سوآپ توسعه محصولات هیبریدی را در کشور هند بیشتر از گذشته کند.

هرچند به نظر می رسد که قیمت خودروهای هیبریدی که قابلیت سوآپ دارند، به رغم تولید در هند چندان کاهش نیابد. فولکس واگن معتقد است که خودروهای هیبریدی گام موثر در راستای توسعه محصولات الکتریکی در بازار شناخته می شود. از سویی خودروهای هیبریدی سبب توسعه فناوری محصولات الکتریکی نیز در بازار خواهند شد.

تویوتا چه خودرویی در هند عرضه می کند؟

نخستین محصولی که از تویوتا در هند عرضه می شود، یک محصول اس یو وی به نام اوربان کروز تویوتا است. این خودرو یک محصول اس یو وی جمع و جور است که حدود ۲۵ هزار دلار قیمت دارد. این خودرو اس یو وی با فناوری هیبریدی قرار است به اقتصاد و صنعت هند بیشترین کمک را کند.

عرضه این خودرو توسط تویوتا می تواند سبب شود که هیوندای و کیا موتور با کاهش فروش محصولات در هند مواجه شود. گفتنی است که بازار خودرویی هند به عنوان چهارمین بازار بزرگ صنعت خودرو در دنیا شناخته می شود که به سرعت در حال رشد است.

خودروهای هیبریدی ۳۱ درصد کاهش مصرف سوخت و به همین مقدار آلایندگی نسبت به محصولات بنزینی یا دیزلی دارند

خودروهای هیبریدی ۳۱ درصد کاهش مصرف سوخت و به همین مقدار آلایندگی نسبت به محصولات بنزینی یا دیزلی دارند. این موضوع می تواند در دست یابی هند به سیاست تولید خودروهای الکتریکی تا ۲۰۳۰ بیشترین کمک را کند.

بر اساس آنچه که یکی از مهندسان شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرده است، برای خودرو اوربان کروز سوزوکی بخشی از پلت فرم های هیبرید را تامین و در مدیریت شارژ این خودرو، مدیریت اصلی را در دست دارد.

اگر اوربان کروز هیبریدی با بها ۲۵ هزار دلار قرار است راهی بازار شود، دلیل اصلی آن اشتراک گذاری قطعات و پلت فرم های الکتریکی میان دو خودروساز بزرگ ژاپنی است. بنابراین گره پیچیدگی خودروهای هیبریدی با شراکت سوزوکی و تویوتا در توسعه محصولات رفع خواهد شد.

خودروهای هیبریدی در هند ارزان تر می شوند| رقابت خودروسازان برای دست یابی بازار خودروی هند

نقش هند در شراکت تویوتا و سوزوکی چیست؟

ماروتی به عنوان شریک تجاری جدید سوزوکی قرار است نقش اثر گذاری در تامین قطعات اوربان کروز داشته باشد. ماروتی به کمک سوزوکی در حال طراحی و تولید هشت مدل خودرو کراس اوور پرفروش براساس سلیقه مشتریان در بازار است. ماروتی معتقد است که محصول هیبریدی تویوتا تفاوت قیمت ۳ هزار و ۴۰۰ دلاری با محصول بنزینی جدید این شرکت دارد.

بازار هند به قیمت خودرو نسبت به سایر بازارها بسیار حساس بوده و کوچکترین قیمت گذاری اشتباه می تواند سرنوشت هر محصول در این کشور را با شکست مواجه کند

بازار هند به قیمت خودرو نسبت به سایر بازارها بسیار حساس بوده و کوچکترین قیمت گذاری اشتباه می تواند سرنوشت هر محصول در این کشور را با شکست مواجه کند. حرکت تویوتا و سوزوکی به سمت تولید یک محصول با اشتراکات زنجیره تامین سبب موفقیت آن ها در بازار این کشور خواهد شد.

اغلب محصولات تویوتا به دلیل قیمت گذاری اشتباه در بازار هند با شکست همراه شده و اکنون تویوتا برای رقابت با سایر برند ها در بازار هند توسعه محصولات خود را به کمک سوزوکی آغاز کرده است.

در این رابطه نایب رییس هیات مدیره تویوتا اعلام کرده؛ امیدواریم سهم بازار محصولات ما در هند توسعه چشمگیری داشته باشد. بر اساس شنیده ها قرار است محصول جدید تویوتا در هند پایان سال ۲۰۲۳ به بازار این کشور راه یابد.

طرح مشوق دولت هند برای الکتریکی ها

دولت هند نیز مانند سایر دولت ها در جهان برای تشویق مشتریان جهت خرید محصولات الکتریکی و هیبریدی، طرح هایی را لحاظ کرده است. در این راستا دولت این کشور، قانونی وضع کرده که خریداران خودروهای هیبریدی ۴۳ درصد مالیات پرداخت و در مقابل خریداران خودروهای الکتریکی تنها ۵ درصد مالیات پرداخت کنند.

برخی از شنیده ها حکایت از زد و بند تویوتا در دولت هند برای کاهش مالیات خودروهای هیبریدی تولید این برند دارد. دولت هند در تلاش است که حمل و نقل سبز برای کاهش سوخت های فسیلی ایجاد و مردم را ترغیب به استفاده از خودروهای پاک کند.

طراحی و تولید موتور های تویوتا در هند سبب ایجاد شرایطی جهت ترک خودروسازان بزرگ مانند فورد از این کشور شده است

طراحی و تولید موتور های تویوتا در هند سبب ایجاد شرایطی جهت ترک خودروسازان بزرگ مانند فورد از این کشور شده است. تویوتا موتور هایی در هند تولید کرده که مصرف سوخت و آلایندگی آن پایین و راندمان خودرو بالا است. همچنین یکی از مسائل قابل توجه این است که سایت اغلب قطعه سازان تویوتا در نزدیکی شهر بنگالور جنوب هند جانمایی شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا