قیمت جهانی نفت افت کرد

به علت نگرانی سرمایه گذاران از اثرات افزایش شدید نرخ بهره در آمریکا بر اقتصاد جهانی و تقاضا برای سوخت، قیمت نفت در معاملات امروز به ۹۶.۶۱ دلار در هر بشکه کاهش یافت.

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران در مورد افزایش شدید نرخ بهره در آمریکا احتمالا اقتصاد جهانی و تقاضا برای سوخت را تضعیف می کند، نگران هستند.

افزایش شدید نرخ بهره، ارزش دلار را به شدت بالا می برد و این امر بر اقتصاد جهان تاثیر منفی دارد.

هر بشکه نفت برنت با 11 سنت کاهش 96.61 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 9 سنت کاهش 90.68 دلار معامله شد.

قیمت هر دو شاخص نفتی یعنی برنت و WTI در روز جمعه برای سومین روز متوالی افزایش یافت اما 1.5 درصد طی هفته گذشته به علت تقویت ارزش دلار و نگرانی در مورد تقاضا کاهش یافت.

تاتسوفومی اوکوشی، اقتصاددان ارشد گفت: نگرانی های فزاینده نسبت به رکود اقتصاد جهانی دلیل سقوط بازار نفت است.»

وی افزود: «افزایش ارزش دلار آمریکا، (سرمایه گذاران) را به فروش ترغیب می کند.» هر چه ارز دلار بیشتر می شود، قیمت نفت برای مالکان ارزهای دیگر بیشتر می شود.

پس از اینکه توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند گفت که بانک‌ های مرکزی به افزایش سریع ‌تر نرخ بهره تمایل دارند، شاخص دلار به بالاترین سطح در پنج هفته اخیر رسید.

سرمایه‌گذاران به اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هنگام سخنرانی در کنفرانس سالانه بانک مرکزی جهانی در جکسون هول، وایومینگ، در روز جمعه، توجه زیادی خواهند داشت.

سرمایه گذاران به اظهارات جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو، در زمان سخنرانی در کنفرانس سالانه بانک مرکزی جهانی در روز جمعه، توجه زیادی خواهند داشت.

از دیگر عوامل کاهش قیمت نفت، دلیل نگرانی از کاهش تقاضا برای سوخت در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، بوده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا