پاسخ صریح دولت درباره افزایش قیمت بنزین

سخنگوی دولت اعلام کرد: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداشته، نداریم و نخواهیم داشت و به هر زبانی که می‌خواهید بنویسید که قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند.

بازار شایعات درباره قیمت بنزین همچنان داغ است. یک روز خبر می‌آید که شایعه گرانی بنزین برخی جایگاه‌ها از جمله جایگاه‌های شرق کرمان را شلوغ کرد و روز دیگر، از برنامه احتمالی دولت در بودجه سال آینده درباره قیمت بنزین صحبت می‌شود.

اما با این حال در مقابل این شایعات، دولت در حال تاکید بر این است که برنامه‌ای برای گران کردن بنزین ندارد. آخرین واکنش مربوط به علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت است که دیشب در نشست فعالان فرهنگی و اجتماعی لرستان، با اشاره به شایعه افزایش قیمت بنزین گفت: در همه جلساتی که به‌عنوان سخنگوی دولت حضور دارم، سوال می‌کنند که آیا قیمت بنزین افزایش پیدا می‌کند؟ ما هم جواب می‌دهیم هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت نداریم.

وی تاکید کرد: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداشته، نداریم و نخواهیم داشت و به هر زبانی که می‌خواهید بنویسید که قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند.

پایگاه اطلاع رسانی دولت نیز هفته گذشته در واکنش به برخی گزارش‌ها و شایعات درباره قیمت بنزین اعلام کرد: دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد و انتشار شایعات و برخی قیمت‌هایی که در رسانه‌ها انتشار می‌یابد، صرفا حدسیات و سناریوسازی در این زمینه و عاری از حقیقت است.

براساس گزارش شورای اطلاع‌رسانی دولت، انجام طرح‌های آزمایشی مانند اصلاح طرح یارانه بنزین و تخصیص یارانه بنزین برای همه در جزیره کیش، به منظور شناخت نواقص احتمالی طرح بوده و نتایج اجرای آن فارغ از موفق یا ناموفق بودن، ارتباطی با موضوع افزایش قیمت بنزین نداشته و ندارد و هر نوع تحلیلی بر این اساس فاقد صحت است.

پیش از این نیز محمدهادی سبحانیان، معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد که برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین برای امسال وجود ندارد و هرگونه طرح اصلاح قیمتی در قالب قانون بودجه سال آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا