افزایش سرمایه ۹۶ میلیارد تومانی “توسن” به تصویب رسید

در مجمع عمومی فوق العاده شرکت توسن، افزایش سرمایه این نماد بورسی از ۲۰۴ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و به عبارتی در این افزایش سرمایه ۹۶ میلیارد تومان از محل سود انباشته به سرمایه شرکت افزوده شد.

به گزارش نبض تجارت، مجمع عمومی فوق العاده شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین (توسن)، در صبح چهار شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ با حضور ۸۹ درصدی سهامداران به بررسی دو موضوع افزایش سرمایه توسن و اصلاح ماده ۱۹ اساسنامه شرکت که تکلیفی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار است، پرداخته شد و در نهایت نیز هر دو موضوع با رای گیری جمعی سهامداران به تصویب رسید.

طرح افزایش سرمایه توسن که به عنوان موضوع اول مجمع فوق العاده، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، قرار است به تجهیز، بازسازی و توسعه مرکز داده شرکت توسن تا پایان سال ۱۴۰۱ برسد.

بر اساس گزارش توجیهی ارائه شده توسط مدیر مالی شرکت، هدف از طرح افزایش سرمایه که از محل سود انباشته شرکت حاصل می‌شود، جلوگیری از خروج وجه نقد جهت تحقق طرح توسعه مرکز داده شرکت است. گزارش شرکت تاکید می‌کند که در کسب و کار حوزه بانک و نظام پرداخت، دسترسی به سرویس‌ها و تقاضای بازار از اهمیت بالایی برخوردار است و این امر نیازمند وجود مرکز داده‌ای با کیفیت استاندارد و مکانیزم‌های نگهداری و به روزرسانی دوره‌ای است و منابع مالی جدید می‌تواند این به روزرسانی را ایجاد کند.

همچنین از جمله دلایل دیگری که این افزایش سرمایه ایجاد می‌کند، می‌تواند در راستای رشد تعداد مشتریان، پیشرفت‌های تکنولوژی، تقاضای هاستینگ مشتریان، تمایل مشتریان جدید به سرویس‌های بدون تجهیز سخت افزاری با مدل Software as a service (SaaS)، الزامات رگولاتوری و نهاد‌های بالادستی جهت حفظ و نگهداری اطلاعات مالی، کاهش ریسک از بین رفتن اطلاعات به واسطه مرکز داده پشتیبان و ارائه سرویس بهتر برای نیاز‌های امروز و آینده موثر واقع شود.

اصلاح ماده ۱۹ اساسنامه شرکت مطابق با نمونه اساسنامه سازمان بورس

موضوع دوم مجمع فوق العاده توسن در خصوص اصلاح ماده ۱۹ اساسنامه شرکت مطابق با مصوبه مورخ ۱۸/۱۲/۱۴۰۰ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور تطابق اساسنامه شرکت توسن با نمونه اساسنامه سازمان بورس اوراق بهادار است که این اصلاح نیز توسط سهامداران حاضر در مجمع به تصویب رسید.

موضوع اصلاح ماده ۱۹ اساسنامه اظهار می‌دارد که در کلیه مجامع عمومی، سهامداران حقیقی می‌توانند شخصا یا از طریق وکیل با ارائه وکالتنامه رسمی و یا قائم مقام قانونی شخص حقیقی صاحب سهم، و سهامدار حقوقی نیز از طریق نماینده یا نمایندگان شخص حقوقی صاحب سهم به شرط ارائه مدرک وکالت (اعم از عادی یا رسمی) یا نمایندگی با امضای مجاز صاحبان شخص حقوقی، حضور به هم رسانند و هر سهامدار برای هر یک سهم، فقط یه حق رای خواهد داشت.

افزایش سرمایه ۹۶ میلیارد تومانی

گزارش عملکرد شرکت توسن

در ابتدای این مجمع، گزارشی از عملکرد و فعالیت شرکت جهت اطلاع سهامداران توسن، ارائه گردید. بر اساس این گزارش ارائه شده، شرکت توسن به عنوان شرکتی دانش بنیان، در سال ۱۳۷۸ در تهران تاسیس گردید و در سال ۱۳۹۸ اساسنامه شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تغییر کرد. گروه شرکت‌های توسن مشتمل بر ۳۴ شرکت بوده و در ۶ کشور دنیا حضور فعال دارد و از این طریق محصولات و خدمات خود را ارائه می‌دهد. توضیح بیشتر اینکه شرکت توسن با در اختیار داشتن ۵۰ مشتری که شامل بانک‌ها و موسسات اعتباری است، به مشتریان خود ۵۰ محصول و خدمت در حوزه فناوری ارائه می‌دهد.

متوسط رشد درآمد عملیاتی شرکت طی ۵ سال گذشته ۳۵ درصد بوده است. در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۴۲۷ میلیارد تومان درآمد عملیاتی شرکت به ثبت رسیده است که این رشدی معادل ۳۳ درصدی نسبت به سال ۹۹ از خود نشان می‌دهد و پیش بینی شرکت برای سال ۱۴۰۱ هم درآمدی معادل ۵۷۰ میلیارد تومان است که این رقم می‌تواند رشد ۳۳ درصدی را برای توسن حفظ کند.

جمع دارایی شرکت نسبت به سال ۹۸ بیش از ۵۹ درصد رشد نشان می‌دهد و از رقم ۵۶۴ به ۸۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

جریان نقدی حاصل از فعالیت عملیاتی شرکت رشدی ۷۷ درصدی دارد. همچنین سود انباشته شرکت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۱۶ درصد رشد داشته است.

وضعیت شرکت در بازار سرمایه

قیمت سهام شرکت در عرضه اولیه به بورس ۷۶۳۰ ریال بوده است که در تاریخ ۷ شهریور ۱۴۰۱ که با گذشت ۲۲۳ روز معاملاتی بوده این رقم به ۱۹۹۵۰ ریال رسیده است و تفاوت این ارقام رشد ۱۶۱ درصدی قیمت هر سهم را نشان می‌دهد.

این سهم در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن و در زیرگروه مشاوره و تهیه نرم افزاری در بازار اول فرابورس، در تاریخ ۵ آذر ۱۳۹۹ پذیرفته شد.

دستاورد‌های توسن

در گزارش فعالیت شرکت سهامی عام توسعه سامانه‌های نرم افزای نگین (توسن)، به دستاورد‌ها و موفقیت‌های آن اشاره می‌شود که برخی از این دستاورد‌ها عبارتند از: ۲۲ سال حضور نوآورانه در صنعت فناوری بانکی، اولین تولیدکننده سیستم بانکداری متمرکز ایرانی، اولین صادرکننده راه حل‌های جامع بانکی و نظام‌های پرداخت، ارائه راهکار و محصولات بانکی و پرداخت به بیش ۵۰ بانک و موسسه اعتباری، کسب گواهینامه صلاحیت پیمانکاری با رتبه “یک” سال ۱۴۰۰، صادرکننده نمونه بخش فناوری‌های ۱۳۹۹، واحد برتر خدمات نرم افزاری کشور در سال ۱۳۹۸، کسب گواهینامه رتبه بندی و اتخاذ صلاحیت خدمات انفورماتیک، اولین شرکت ایرانی دارنده گواهینامه ISO ۲۰۰۰۰ در حوزه مدیریت خدمات نرم افزار‌های بانکی (ITIL)، اخذ گواهینامه‌های متعدد در حوزه نرم افزار‌های بانکی و کسب جوایز متعدد از جشنوار‌هایی در حوزه فناوری، در کشور بوده است.

شرکت توسن در افق زمانی ۵ ساله آینده خود قرار است درجمع چهارده شرکت برتر ارائه دهنده سرویس‌های بانکداری در جهان و همچنین برترین ارائه دهنده راهکار‌های بانکداری اسلامی در دنیا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا