عرضه گوشت اسب و الاغ صحت دارد؟

رئیس نظام دامپزشکی گفت: عرضه گوشت اسب و الاغ در کشور تایید می‌شود، اما میزان آن نگران کننده نیست.

حمید زارعی رئیس نظام دامپزشکی گفت: بنابر گزارش‌های اعلامی عرضه گوشت تک سم‌ها از جمله اسب و الاغ صحت دارد، اما در حدی نیست که مردم نگران باشند.

به گفته او، با کشتارهای غیرمجاز که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، مواجه هستیم، اما این بدان معنا نیست که عرضه گوشت تک سم‌ها در میزان بالا رواج داشته باشد.

زارعی می‌گوید: استفاده از گوشت برخی حیوانات از جمله گربه‌ها در تولید سوسیس و کالباس صحت ندارد و هیچ گربه‌ای برای تولید سوسیس و کالباس کشته نمی‌شود.

رئیس نظام دامپزشکی گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت برخی از این تخلفات به صورت قارچ گونه رشد کنند، به همین دلیل از مردم تقاضا داریم که گوشت و مواد غذایی خارج از عرف خریداری نکنند و اگر با مشکلی در این حوزه مواجه شدند، آن را به اطلاع مراجع مربوط اطلاع رسانی کنند.

به گفته او، اختیارات ما در حوزه دامپزشکی بسیار محدود است و با خلا قانونی در این زمینه مواجه هستیم چرا که ناظرین بهداشتی، کارت و قدرت اثر دارند، اما ضابط قضائی نیستند.

رئیس نظام دامپزشکی گفت: سازمان نظام دامپزشکی کشور ادامه داد: هم اکنون پیگیر هستیم که ناظر بهداشتی، ضابط قضایی باشد و به اعتقاد ما باید این اتفاق بیفتد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا