آیفون یا سامسونگ؛ کدام یک بهتر است؟

وقتی صحبت از گوشی‌های آیفون و سامسونگ به میان می‌آید، بسیاری از مردم از قبل برند موردعلاقه خود را انتخاب کرده‌اند.

وقتی صحبت از گوشی‌های آیفون و سامسونگ به میان می‌آید، بسیاری از مردم از قبل برند موردعلاقه خود را انتخاب کرده‌اند. از یک طرف، طرفداران آیفون را می‌بینید که سال‌هاست کاربر وفادار آیفون هستند و از سوی دیگر، طرفداران سامسونگ را می‌بینید که از نوآوری‌های پیشرفته سامسونگ سیر نمی‌شوند. بااین‌حال، برای یک خریدار معمولی، تصمیم‌گیری در این مورد که کدامیک از این گوشی‌ها بهتر هستند دشوار است. در این شرایط، هر دوی این گوشی‌ها باید مو به مو با یکدیگر مقایسه شوند تا تصمیمی آگاهانه در این مورد گرفته شود. ما در این مقاله این کار را انجام خواهیم داد.

شاید ساده‌ترین تفاوت میان گوشی آیفون و گوشی‌های پرچمدار سامسونگ، قیمت آن‌ها باشد. ممکن است در هنگام بررسی خرید و قیمت جدیدترین مدل گوشی اپل و به‌خصوص قیمت روز آن، در نگاه اول بر این باور باشید که آیفون‌ها گران‌تر هستند، به‌خصوص اگر از قبل با اکوسیستم اپل آشنایی نداشته باشید. بااین‌حال، مهم است در هنگام خرید اینترنتی یا حضوری انواع گوشی و قیمت آن‌ها چند نکته را بدانید.

اگرچه گوشی‌های پرچمدار سامسونگ، هنوز با ارزان بودن فاصله زیادی دارند اما به احتمال زیاد قیمت کمتری دارند. از سوی دیگر، سامسونگ گوشی‌ها را در انواع سری‌ها تولید می‌کند و شما تقریبا می‌توانید با هر بودجه‌ای، صاحب یک گوشی سامسونگ شوید. در مقابل، چیزی که آیفون‌ها را ارزشمند می‌کند، تجربه یکپارچه نرم‌افزار iOS و ادغام دقیق آن‌ها با سایر محصولات اپل ازجمله AirPods یا Apple Watch است. وقتی یک آیفون می‌خرید، به‌احتمال‌زیاد می‌خواهید سایر محصولات اپل را نیز بخرید تا بتوانید از دستگاه، بیشترین بهره را ببرید.

دوربین‌ها

21

گوشی‌های آیفون معمولا ازنظر کیفیت عکس، ثبات تصویر و کیفیت فیلم، بیشتر از گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ تحسین شده‌اند اما سامسونگ با سری S22 خود به‌ویژه S22 Ultra توانست جایگاه خود را در این زمینه به‌صورت قابل‌توجهی ارتقا دهد. اگرچه آیفون همچنان ازنظر ثبات برتر است اما به‌طورکلی، تجربه استفاده از گوشی سامسونگ برای عکاسی بسیار ظریف‌تر، سرگرم‌کننده‌تر و همه‌کاره‌تر است. این موضوع می‌تواند به‌ویژه برای افرادی مفید باشد که دوست دارند با گوشی خود بازی کنند و ویژگی‌های جدید دوربین را تجربه کنند.

بااین‌حال، اگر تصاویر و فیلم‌های طبیعی‌تر را ترجیح می‌دهید و نمی‌خواهید آن‌ها را با استفاده از الگوریتم‌های پردازش تصویر تهاجمی ویرایش کنید، آیفون می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای شما باشد. این موضوع می‌تواند برای افرادی مفید باشد که از مهارت ویرایش حرفه‌ای فیلم‌ها و تصاویر برخوردار هستند و می‌خواهند تجربه قابل‌اعتمادتری از کار با دوربین گوشی داشته باشند.

سیستم‌عامل

اگرچه در گذشته سیستم‌عامل iOS ساده‌تر و سیستم عامل اندروید، قابل‌تنظیم‌تر در نظر گرفته می‌شد اما هر دوی این سیستم‌عامل‌ها در طول این چند سال تکامل پیدا کرده‌اند. رابط کاربری One UI فعلی سامسونگ که برای اندروید ساخته می‌شود، یکی از بهترین تجربیات نرم‌افزاری موجود را ارائه می‌دهد. یکی از بهترین گوشی‌های حال حاضر سامسونگ که قیمت بسیار خوبی نیز دارد، گوشی گلکسی سامسونگ A72 است که از 5G نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین، اگر به خرید گوشی سامسونگ علاقه‌مند هستید، گوشی سامسونگ گلکسی a72 می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد.

در نقطه مقابل، iOS یک سیستم‌عامل اختصاصی است که به اپل امکان می‌دهد بر تجربه نهایی کاربر کنترل بیشتری داشته باشد. بنابراین، اپل با استفاده از این سیستم‌عامل از امکان مدیریت بهتر رم، یکپارچگی نرم افزار، امنیت کاربر و قابلیت اطمینان برخوردار است. یکی دیگر از مزایای اصلی آیفون نسبت به گوشی‌های سامسونگ این است که اپل تا پنج یا شش سال، آپدیت سیستم‌عامل را برای آیفون فراهم می‌کند اما به‌روزرسانی سیستم‌عامل برای گوشی‌های سامسونگ تا چهار سال ارائه می‌شود.

دستیارهای صوتی

22

سیری (Siri) آیفون از زمان عرضه گوشی آیفون 4S در سال 2011، دستیار صوتی پیش‌فرض گوشی‌های اپل بوده است. از سوی دیگر، سامسونگ در سال 2017 و با سری گلکسی S8، دستیار صوتی خود به نام Bixby را به‌عنوان دستیار گوگل در گوشی‌های اندرویدی ارائه کرد. اگرچه تلاش سامسونگ ستودنی است اما دستیار صوتی Bixby به هیچ عنوان با سیری و دستیار گوگل همخوانی ندارد و دستیار گوگل همچنان بهترین دستیار برای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

کیفیت باتری

سامسونگ در تبلیغات خود دائما به باتری‌های بزرگ و سرعت شارژ چشمگیر باتری‌های گوشی‌های خود اشاره می‌کند. بااین‌حال، اگرچه آیفون باتری بزرگتری ندارد اما سیستم‌عامل iOS آن به اندازه کافی کارآمد است و می‌تواند حداقل مصرف باتری را تضمین کند. بنابراین، عمر باتری گوشی‌های آیفون بسیار قابل‌توجه است.

از سوی دیگر، در ارتباط با سرعت شارژ، آیفون‌ها هنوز راه زیادی در پیش دارند. شارژر MagSafe اپل تقریبا سه ساعت طول می‌کشد تا آیفون 13 پرو مکس را به‌طور کامل شارژ کند اما اگر از یک شارژر غیررسمی 30 واتی استفاده کنید، سرعت شارژ گوشی به 90 دقیقه می‌رسد. در مقابل، می‌توانید با استفاده از آداپتور 45 واتی سامسونگ، گلکسی S22 Ultra را در مدت نزدیک به یک ساعت به‌صورت کامل پر کنید که این ویژگی می‌تواند به‌خصوص برای افرادی مفید باشد که از گوشی استفاده زیادی می‌کنند یا می‌خواهند با آن بازی کنند.

درنهایت، تصمیم‌گیری در مورد خرید آیفون یا سامسونگ کاملا با ترجیح شخصی شما ارتباط دارد. بیشتر افرادی که آیفون می‌خرند به دلیل اکوسیستم یکپارچه اپل و تجربه کاربری یکپارچه دستگاه، این تصمیم را می‌گیرند. آیفون‌ها عملکردهای اصلی مانند تماس، ضبط ویدیو، ناوبری سیستم و وب‌گردی را با اطمینان بیشتری انجام می‌دهند. در مقابل، اگر کمی ماجراجوتر هستید و می‌خواهید گوشی خود را شخصی‌سازی کنید گوشی‌های سامسونگ می‌توانند گزینه مناسب‌تری باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا