پیش بینی قیمت سکه در بازار

در روز‌های اخیر بازار سکه تحت تاثیر قیمت دلار و قیمت طلا در فشار بوده اند، اما معامله گران قیمت سکه برای ۳۰ شهریور راچگونه پیش بینی کرده اند؟

در روز‌های اخیر ترمز افزایش قیمت دلار و قیمت طلا کشیده شده و به تبع آن بازار سکه شاهد سکته قیمتی بوده است.

نوسان محدود قیمت سکه

روز گذشته قیمت دلار نسبت به عصر دوشنبه رنج بود. قیمت سکه هم افت و خیز چشمگیری را ثبت نکرد و با ۱۴ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان به فروش رسید. قیمت مذکور نسبت به عصر دوشنبه تقریبا ۸ هزار تومان بالاتربود.

قیمت طلا زیرذره بین سکه بازان

از سوی دیگر قیمت سکه در معاملات این هفته بیشتر تحت تأثیر تغییرات ارزش اونس بوده است. قیمت طلای جهانی در روز‌های گذشته کانال ۱۷۰۰ دلار را از دست داده و حتی در مقطعی به سمت نیمه کانال ۱۶۵۰ دلار حرکت کرد.

در این هفته بانک مرکزی انگلستان، فدرال رزرو آمریکا و بانک ملی سوئیس نرخ بهره را افزایش خواهند داد در این شرایط با افزایش بازدهی اوراق قرضه، اونس طلا تحت فشار قرار گرفت و سکه را تحت فشار قرار داده است

روند قیمت سکه در روز‌های اخیر

سکه بازان از یک سو توان شکست مرز مقاومتی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را نداشته اند و گفته می‌شد که فلز گران بهای داخلی حتی تا محدوده ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز عقب نشینی کرده است.

پیش بینی معامله گران از قیمت سکه

عده‌ای از فعالان بازار سکه معتقدند در صورتی که مرز مقاومتی ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از دست برود ممکن فلز گران بهای داخلی تا محدوده ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم نزول پیدا کند.

با این حال افزایشی‌های بازار هنوز خوشبینی خود را از دست نداده اند. آن‌ها هم چنان امیدوارند که دلار به سوی مرز ۳۲ هزار تومانی برود و از این طریق، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی بیشتر شود و با تحرک خریداران سکه، احتمال رشد دوباره تا سطح ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان زنده شود.

سکه اگر می‌خواهد دچار افت قابل ملاحظه‌ای نشود، نیاز دارد که دو حمایت ۱۴ میلیون و ۲۰۰ و ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را حفظ کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا