دخالت دولت نتیجه انفعال اتاق بازرگانی است

به گزارش نبض تجارت،  اقتصاد ایران برای برون رفت از بحران‌های متعدد خود نیازمند اعتماد به بخش خصوصی است. دولت احساس می‌کند رقیب بخش خصوصی است. مسیر تقویت بخش خصوصی نیز رشد اتاق‌های بازرگانی از نظر کمی و کیفی است. بهروز حبیبی این اظهارات را در نشست خبری «پیدا و پنهان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی» بیان کرده و معتقد است: علاج بحران‌های اقتصاد ایران تقویت بخش خصوصی است.

در میان نامزد‌های این انتخابات، نام بهروز حبیبی نائب رئیس هیات مدیره کروز نیز به چشم می‌خورد. حبیبی را می‌توان بزرگترین قطعه ساز حاضر در این انتخابات دانست. البته اهمیت نامزدی وی در تصدی وی بر یک شرکت بزرگ خصوصی یعنی کروز است. شرکتی که توانست با رعایت اصول حرفه‌ای رشد کند و تبدیل به بزرگترین قطعه ساز خودرویی کشور شود.

نایب رئیس هیات مدیره کروز، امیدوار است با افزایش تاثیرگذاری اتاق، نیرو‌های جوان به اهمیت این نهاد پی ببرند و با عضویت و فعالیت بیشتر در اتاق قدرت این مجموعه را افزایش دهند. حبیبی با اشاره به قدرت اتاق‌های بازرگانی در آلمان و ژاپن گفت: اتاق‌های قدرتمند و فعال در این دو کشور صنعتی، اقتصاد این کشور‌ها را تقویت کرده‌اند.

بهروز حبیبی، به عنوان مدیر یک مجموعه تولیدی-صنعتی با بیش از ۱۳ هزار نیروی انسانی تاثیر اتاق قوی را فراتر از مدیران صنعتی دانست.
«بی‌تفاوتی به چالش‌های گمرکی صنعتگران» از نظر بهروز حبیبی یکی از دلایل تداوم مشکلات اتاق بازرگانی است: وی در همین رابطه گفت: اتاق بازرگانی انتظار داریم بتواند حلقه اتصال حاکمیت و بخش خصوصی بوده و د نقش خود را به درستی اجرا کند. اما تاکنون اتاق در خصوص مشکلاتی مانند مسائل گمرکی که صنعتگران را به دردسر انداخته، هیچ اقدام موثری انجام نداده است.

رئیس هیات مدیره کروز «حضور برخی افراد فاقد صلاحیت» را باعث ناتوانی اتاق در چانه زنی دانست و گفت: صاحبان صنایع بزرگ درک بهتری از مسائل محیط کسب و کار دارند. به نظر می‌رسد حضور این افراد تاثیر بیشتری در بهبود محیط کسب و کار داشته باشد. اتاق باید بتواند رهاکار مناسب پیدا کند و مشکلات توسعه کسب و کار‌ها را رفع کند.

بهروز حبیبی در آسیب شناسی مسائل پنهان اتاق بازرگانی تهران به کهنه بودن ساختار‌های اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: بخش‌های اقتصادی ایران باید با تحولات جهانی سازگار شود. دگرگونی‌های جهانی نوآوری در روش‌ها را اجتناب ناپذیر می‌کند البته هر دگرگونی، فرصت‌ها و تهدید‌هایی را به همراه دارد.

انتخابات اتاق بازرگانی تهران روز ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. برخی از اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان اقتصادی کشور یاد می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا