روند نزولی قیمت محصولات فولاد

همان‌‌طور که انتظار می‌رفت قیمت سنگ‌آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین هفته گذشته نزولی بوده و از ۱۷۱ دلار به حدود ۱۵۶ دلار هر تن خشک سی‌اف‌‌آر رسید. جو منفی بازار خریداران را عقب نشاند و تقاضا نبود.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ به نقل از  فولاد ایران‌، البته تا پایان هفته قیمت کمی بهبود داشته به ۱۵۷.۵ دلار رسید. برخی از فولادسازان چینی که تحت‌تاثیر حاشیه سود پایین عقب نشسته بودند با افت قیمت به بازار بازگشتند. در کوتاه‌مدت جو بازار همچنان منفی است. از ۱۱ تا ۱۷ فوریه چینی‌ها بیشتر در تعطیلات سال نو هستند از این‌رو انتظار می‌رود بازار از هفته آینده راکد‌تر شود.

قراضه

هفته گذشته بازارهای قراضه نزولی بودند. قیمت قراضه سنگین ۲۰-۸۰ وارداتی در ترکیه از ۴۳۵ دلار به ۴۱۴ دلار هر تن سی‌ف‌آر رسید. پایان هفته همه در انتظار روشن‌تر شدن روند بازار بودند و بسیاری خرید نکردند تا معاملات بیشتری نهایی شود و روند بازار روشن‌تر شد.

قراضه صادراتی سنگین کلاس ۲ ژاپن افت شدیدی داشته از ۳۹۰ دلار به ۳۴۱ دلار هر تن فوب رسیده است. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا ۳۸ دلار ارزان تر شده ۴۱۷ دلار هر تن سی‌اف‌آر شد. در بازار داخلی امریکا نیز قراضه خرد شده ۱۰ دلار افت داشته ۴۴۹ دلار هر لانگ تن ثبت شد.

بیلت

بیلت صادراتی سی‌آی‌اس هفته گذشته افت شدیدی داشت و بازار در ابهام بود. خریداران نیز بیشتر سیاست انتظار در پیش گرفتند. متوسط قیمت بیلت صادراتی سی‌آی‌اس از ۵۷۵ دلار به ۵۶۵ دلار هر تن فوب رسید. مشخص نیست کف قیمت کجاست از این‌رو همه در انتظارند. برخی قیمت رایج بازار را ۵۵۰ دلار اعلام می‌کردند.

در ترکیه بیلت وارداتی از ۵۹۰ دلار به ۵۷۰تا ۵۸۰ دلار هر تن سی‌اف‌آر رسید و بیلت صادراتی ۶۰۰ تا ۶۰۵ دلار هر تن فوب بود.

در بازار واردات جنوب شرق آسیا قیمت بیلت وارداتی ۱۰ دلار افت داشته ۵۸۰ دلار هر تن سی‌اف‌آر شد.

مقاطع

هفته گذشته قیمت میلگرد صادراتی سی‌آی‌اس از ۶۶۰ دلار به ۶۴۵ دلار هر تن فوب کاهش داشت. افت قیمت قراضه بازار را نزولی کرده است. البته عرضه‌کننده‌ها به امید بهبود اوضاع بازارها پس از تعطیلات فوریه در چین عجله‌ای در فروش ندارند و خریداران نیز منتظر افت قیمت بیشتر  نشسته‌اند.

در چین قیمت میلگرد صادراتی ۵ دلار ارزان‌تر شده به ۶۳۵ دلار هر تن فوب رسید. میلگرد صادراتی ترکیه ۶۲۵ دلار هر تن فوب و در ثبات بود.

در بازار واردات جنوب شرق آسیا نیز میلگرد از ۶۵۵ دلار به ۶۳۵ دلار هر تن سی‌اف‌آر کاهش قیمت داشت.

همچنین در بازار داخلی اروپا میلگرد ۶۲۵یورو هر تن درب کارخانه و در ثبات بود. در بازار امریکا نیز میلگرد در ۷۸۲.۵ دلار هر شورت تن درب کارخانه باقی ماند.

ورق

ورق گرم صادراتی سی‌آی‌اس در هفته‌ای که گذشت در زمینه افت قیمت سایر محصولات فولادی از ۷۶۵ تا ۷۸۰ دلار به ۷۴۵ تا ۷۶۰دلار هر تن فوب کاهش داشت.

متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین ۶۴۲دلار هر تن فوب ثبت شد که رشد جزیی ۲دلاری داشت.

در ترکیه ورق گرم وارداتی تا ۱۵ دلار ارزان‌تر شده ۷۵۰ دلار هر تن سی‌اف‌آر شد. ورق گرم وارداتی در جنوب شرق آسیا نیز ۶۷۵ دلار هر تن سی‌اف‌آر و در ثبات ماند.

در بازار داخلی اروپا ورق گرم تا ۳ یورو رشد داشته ۷۱۶ یورو هر تن درب کارخانه شد. در بازار امریکا ورق گرم از ۱۰۹۱ دلار به ۱۱۳۵دلار هر شورت تن درب کارخانه رسید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا