روغن خام تامین شد

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با توجه به تأمین روغن خام، توزیع روغن مایع و جامد در حداقل زمان ممکن انجام خواهد شد و مشکلی برای تأمین وجود ندارد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ عباس تابش در حاشیه همایش برگزار ی طرح ویژه بازرسی نوروز ۱۴۰۰، در خصوص تأمین مرغ و تخم‌مرغ اظهار کرد: دیروز در جلسه ستاد تنظیم بازار مقرر شد که هر واحد بسته‌بندی مرغ و تخم‌مرغ به یک واحد تولید مرغ وصل شود تا تأمین این محصول بدون مشکل صورت گیرد و امروز طی تماس تلفنی که با معاون وزارت جهاد کشاورزی داشتم، اعلام شد که عرضه مرغ به قیمت مصوب در میدان بهمن به عدد معقولی رسیده است.

وی افزود: از امروز تخم‌مرغ واحدهای بسته‌بندی توسط وزارت جهاد کشاورزی تحویل می‌شود. عرضه مرغ گرم نیز از امروز توسط شرکت پشتیبانی امور دام آغاز شده است.

مشکل تأمین ارز و انتظارت تورمی، عامل کمیابی روغن

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در درباره کمبود روغن نیز گفت: بازرسان در واحدهای تولید روغن حضور دارند و محور بازرسی نیز مراکز تولید، انبارها، بنکداری‌ها و شرکت‌های پخش است؛ بنابراین روغن خام تحویل داده شده به واحدهای تولیدی باید در حداقل زمان ممکن تبدیل به روغن‌های بسته‌بندی مصرفی خانوار شده و به کف بازار برسد.

تابش گفت: با توجه به تأمین روغن خام، توزیع روغن مایع و جامد در حداقل زمان ممکن انجام خواهد شد و مشکلی برای تأمین وجود ندارد.

وی در حدود دو ماه پیش مشکل تأمین ارز برای واردات روغن خام وجود داشت. از طرف دیگر این انتظار در بازار که قرار است ارز تخصیصی به روغن خام از ارز ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی تغییر کند، منجر به انتظارات تورمی و احتکار خانگی شده بود. اما در حال حاضر روغن خام به اندازه کافی تأمین و به واحدهای تولیدی تحویل داده شده و توزیع آنها رصد خواهد شد.

تصمیمات جدید برای واردات موز

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره قیمت موز گفت: ستاد تنظیم بازار به این موضوع ورود کرد و مقرر شد همه موزهای موجود در بنادر ترخیص شوند. همچنین کسانی که در طول سال جاری صادرات سیب داشتند، امکان واردات موز خواهند داشت. امیدواریم با تدابیر ستاد تنظیم بازار که به گمرک نیز ابلاغ شد، قیمت‌ها تعدیل شود.

تابش درباره ذخیره‌سازی میوه شب عید اظهار کرد: سیب و پرتقال به اندازه کافی ذخیره شده و حداکثر تا اواخر بهمن و اوایل اسفندماه در سازمان‌های صمت استان‌ها مستقر خواهند شد و با تاریخ مشخصی که از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام می‌شود، عرضه کلیه میوه‌های شب عید آغاز خواهد شد.

وی از انجام سه میلیون و ۵۰۰ هزار بازرسی در سال جاری خبر داد و گفت: برخلاف سال‌های گذشته که شروع طرح نظارت بر بازار شب عید ۱۵ اسفند بود امسال از ۱۵ بهمن ماه بازرسی‌ها به شکل خاصی آغاز خواهد شد. همچنین به جای ارسال برگه‌های شکایت به سازمان تعزیرات، از طریق سامانه «سیمبا» پرونده‌ها بدون تلف شدن زمان به این سازمان ارسال می‌شود.

به گفته این مقام مسئول اگر نیاز به گشت بازرسی و نظارت باشد، حتماً با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی، سازمان استاندارد، وزارت بهداشت و … این گشت‌ها انجام خواهد شد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا