آغاز عرضه مرغ گرم به نرخ مصوب از امروز

رئیس سازمان حمایت اعلام کرد: عرضه مرغ گرم به نرخ مصوب از امروز در شبکه توزیع منتخب آغاز می‌شود.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛  عباس تابش در نشست هماهنگی طرح ویژه بازرسی و نظارت ایام پایانی 99 و نوروز 1400 در جمع خبرنگاران درباره تامین مرغ و تخم‌مرغ، افزود: در جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار مقرر شد, واحدهای بسته‌بندی مرغ و تخم‌مرغ به واحدهای تولید مرغ متصل شوند تا تامین این کالاها بدون مشکل انجام شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز همچنین از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد، عرضه مرغ به قیمت مصوب در میدان بهمن به عدد معقولی رسیده است.
وی با بیان اینکه از امروز تخم‌مرغ واحدهای بسته‌بندی توسط وزارت جهاد کشاورزی تحویل داده می‌شود، گفت: عرضه مرغ گرم نیز از امروز توسط شرکت پشتیبانی امور دام آغاز شد.
معاون وزیر صنعت درباره وضعیت تامین روغن خوراکی هم گفت: بازرسان در واحدهای تولید روغن حضور دارند و محور بازرسی آنها نیز مراکز تولید، انبارها، بنکداری‌ها و شرکت‌های پخش تعیین شده است.
وی افزود: روغن خامی که به واحدهای تولید تحویل دادیم، در حداقل زمان ممکن باید تبدیل به روغن‌های بسته‌بندی مصرفی خانوار شده و وارد بازار شود.
رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با توجه به تأمین روغن خام از طریق واردات، توزیع روغن مایع و جامد در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می‌شود و مشکلی برای تأمین این محصول وجود ندارد.
تابش همچنین با اشاره به ورود ستاد تنظیم بازار به قیمت موز، افزود: مقرر شده تا تمام موزهای موجود در بنادر ترخیص شوند و همچنین کسانی که در طول سال 99, صادرات سیب داشتند، امکان واردات موز داشته باشند و امیدواریم با تدابیر این نهاد قیمت‌ها تعدیل شود.
معاون وزیر صنعت درباره ذخیره‌سازی میوه شب عید نیز گفت: سیب و پرتقال به میزان کافی ذخیره شده و حداکثر تا اواخر بهمن و اوایل اسفندماه در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به بازار تزریق می شود و با تاریخ مشخصی که از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام می‌شود، عرضه تمام میوه‌های شب عید آغاز خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه امسال متفاوت از سال‌های گذشته طرح ویژه‌ای برای بازرسی خواهیم داشت، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، به جای 15 اسفند از 15 بهمن ماه بازرسی‌ها آغاز خواهد شد و به جای ارسال برگه‌های شکایت به سازمان تعزیرات، از طریق سامانه «سیمبا» پرونده‌ها بدون از دست رفتن زمان به این سازمان ارسال می‌شود.
وی افزود: همچنین اگر نیاز به گشت بازرسی و نظارت باشد، با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی، سازمان استاندارد، وزارت بهداشت این گشت‌ها انجام خواهد شد.

خبرگزاری آریا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا