مرکبات مازندران به ۱۳ کشور جهان صادر شد

ساری- شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در سال جاری بیش از ۲۰۰ هزار تن مرکبات به ۱۳ کشور جهان صادر شده است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ عزیزاله شهیدی فر  با اشاره به اجرای طرح های دهه فجر گفت: در مجموع ۱۴۰ میلیارد ریال تومان ارزش پروژه های بخش کشاورزی قابل افتتاح در دهه فجر بوده که برای چهار هزار و ۷۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

وی لایروبی آب بندان ها، آبیاری تحت فشار را از جمله پروژه ها ذکر کرد و درباره صادرات مرکبات گفت: در سال جاری بیش از ۲۰۰ هزار تن مرکبات به ۱۳ کشور جهان صادر شد که رشدی دو برابری نسبت به سال قبل داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: افتتاح دامداری سبک و بهره گیری از علم روز و دانش بنیان برای اصلاح نژاد دام و چندقلوزایی از دیگر طرح های دهه فجر در استان به شمار می رود.

شهیدی فر افتتاح گلخانه های لیموترش و قارچ را از دیگر طرح های دهه فجر بیان کرد و گفت: گلخانه تولید گوجه فرنگی در میاندرود و گلخانه لیموترش از جمله طرح ها بوده است.

وی با بیان اینکه برخی پروژه ها با حضور وزیر جهاد کشاورزی بهره برداری می شود، گفت: این سفر در دهه سوم بهمن ماه انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره پروژه های کلنگ زنی به مناسبت دهه فجر نیز گفت: زهکشی اراضی استان در پنج نقطه همزمان با دهه فجر در گلوگاه، بهشهر، ساری، جویبار و بابلسر عملیاتی می شود.

وی ماندابی بودن اراضی کشاورزی را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: با زهکشی اراضی، سطح کشت محصولات افزایش خواهد یافت.

بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا