ممنوعیت خروج مرغ و تخم مرغ از اردبیل/ ۵۰ مرغدار و دلال ‌به مقامات قضایی معرفی شدند

اردبیل- وطن دوست، مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: به اندازه کافی تولید مرغ در استان انجام می‌شود که با تاکید مسئولان اجرایی و قضایی قرار شده تا از خروج مرغ و تخم مرغ از محدوده استان جلوگیری شود.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ حسین وطن دوست ، اظهار کرد: ما در روزهای اخیر شاهد نوسانات قیمت مرغ، تخم مرغ و روغن در سطح جامعه هستیم که برخی نارضایتی‌ها و گله‌مندی‌های مردم را نیز به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: به اندازه کافی تولید مرغ در استان انجام می‌شود که با تاکید مسئولان اجرایی و قضایی قرار شده تا از خروج مرغ و تخم مرغ از محدوده استان جلوگیری شده و به نوعی تنظیم بازار را در عرضه این محصولات شاهد باشیم.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل به نوسانات قیمت مرغ در روزهای اخیر و فروش آن تا ۲۵ هزار تومان را یادآور شد و گفت:‌ به هیچ وجه این نوسانات و عدم تعادل قیمت در بازار مورد پذیرش ما نیست و به اندازه کافی نهاده‌های دامی در اختیار مرغداری‌ها قرار گرفته است.

وطن دوست با انتقاد از دخالت نابجا و بی‌تدبیری برخی از مرغداری‌ها در استان در دامن زدن به افزایش قیمت مرغ و پر کشیدن آن افزود: در کنار این عامل حضور دلالان و واسطه‌گران نیز به التهاب بازار منجر شده که قطعا دستگاه‌های نظارتی باید بیش از این نسبت به مراقبت و بازدید از سطح بازار اقدام کرده و اجازه ندهند تا افزایش قیمت ناراحتی‌های مردم را به همراه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ در روزهای گذشته با تلاش عوامل انتظامی، ‌قضایی و نظارتی بیش از ۵۰ نفر از صاحبان مرغداری‌ها و دلال‌ها با معرفی به اداره کل تعزیرات و تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند تا به عنوان اخلالگر بازار و نظام اقتصادی مورد محاکمه قرار گیرند.

وطن دوست اضافه کرد: ما هیچ محدودیتی را در عرضه مرغ در استان نداریم و حتی برای تنظیم بازار کشور اقدام به عرضه به سایر استان‌ها می‌کنیم که با شرایط پیش آمده از این به بعد حمل گوشت سفید بدون مجوزهای لازم غیرقانونی بوده و با آن برخورد می‌شود.

وی در مورد قیمت تخم مرغ و کمبود روغن در بازار نیز بیان کرد: هم تخم مرغ و هم روغن سهمیه استان خریداری و ذخیره‌سازی شده و هیچ کمبودی را در این زمینه نداریم.

وطن دوست علت نوسانات عرضه این محصولات را خرید بیش از حد برخی از خانوارها اعلام کرد و ادامه داد: مردم نباید نگران تأمین روغن و تخم مرغ باشند و انتظار می‌رود به اندازه مورد نیاز خریدها از سوی مردم انجام شده و از خرید مازاد جلوگیری شود تا تنظیم بازار را شاهد باشیم.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل اظهار کرد: در ایام پایانی سال تمام تلاش دستگاه‌های اقتصادی استان بر این است تا عرضه محصولات به شکل مناسب انجام شده و مردم نگرانی و دغدغه‌ای از بابت تأمین آنها نداشته باشند.

بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا