فروش جهانی موبایل به ۱.۵ میلیارد دستگاه می‌رسد

یک موسسه پژوهشی و مشاوره‌ای پیش‌بینی می کند در سال ۲۰۲۱ میلادی ۱.۵ میلیارد موبایل هوشمند فروخته شود که ۵۳۹ میلیون دستگاه آن مجهز به فناوری ۵G خواهند بود.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ به نقل از گیزموچاینا، طبق آخرین گزارش مؤسسه «گارتنر» در پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۱) احتمالاً ۱.۵ میلیارد موبایل هوشمند در سراسر جهان به کاربران فروخته می‌شود. این رقم نشان دهنده رشد ۱۱.۴ درصدی فروش نسبت به سال گذشته است.

«گارتنر» یک شرکت پژوهشی و مشاوره آمریکایی است که در حوزه ارائه خدمات برون‌سپاری، تحقیق و پژوهش و مشاوره فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند.

در سال ۲۰۲۰، میزان فروش موبایل در سراسر جهان ۱۰.۵ درصد کاهش یافته بود که دلیل اصلی آن شیوع ویروس کرونا بود. اما اکنون کارشناسان این حوزه پیش بینی می‌کنند فروش موبایل دوباره بهبود یابد.

در گزارش «گارتنر» ذکر شده طی سال جاری میلادی میزان فروش موبایل در بازارهای منطقه‌ای مانند غرب اروپا، آمریکای لاتین و آسیا و اقیانوسیه احتمالاً به میزان قابل توجهی رشد می‌کند.

به گفته آنشول گوپتا محقق ارشد مؤسسه «گارتنر»، عوامل مختلف از جمله عرضه موبایل‌های ارزان قیمت ۵G سبب می‌شود میزان فروش موبایل در ۲۰۲۱ میلادی رشد کند.

پیش بینی می‌شود عرضه فناوری‌های ۵G به طور گسترده و موبایل‌های نسل پنجم اینترنت همراه با قیمت پایه ۲۰۰ دلار، تقاضا در بازارهای تکامل یافته مانند چین را رونق می‌دهد. این در حالی است که در کشورهای در حال توسعه تمرکز خریداران روی مشخصات دستگاه است و قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت یک گزینه انتخابی است، به طوری که نبود آن روی تقاضا تأثیری نخواهد داشت.

علاوه بر آن «گارتنر» پیش بینی می‌کند فروش جهانی موبایل‌های ۵G در ۲۰۲۱ میلادی به ۵۳۹ میلیون دستگاه برسد. چنین رقمی معادل ۳۵ درصد از کل فروش موبایل در سال جاری میلادی به حساب می‌آید. دلیل اصلی آن است که فناوری ۵G به ویژگی استاندارد موبایل‌های رده بالا در کشورهایی مانند چین، آمریکا، ژاپن و کره جنوبی تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا