۱۰ کارگاه صنایع‌دستی در خلیل‌آباد افتتاح شد

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلیل‌آباد از افتتاح ۱۰ کارگاه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی در شهرستان خلیل‌آباد همزمان با دهه‌ مبارک‌ فجر خبر داد.

محمدجواد بلبلی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به شعار امسال مبنی بر جهش تولید و ایجاد اشتغال، ترویج و احیاء رشته‌های صنایع‌دستی یکی از مهمترین اولویت‌های کاری این نمایندگی در شهرستان خلیل‌آباد است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ کارگاه صنایع‌دستی هنرهای سنتی در شهرستان خلیل‌آباد گفت: بیشترین کارگاه‌های صنایع‌دستی در این شهرستان مربوط به رشته فرت‌بافی و سفالگری است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلیل‌آباد افزود: دو کارگاه تنورمالی، یک کارگاه سرمه‌دوزی و هفت کارگاه فرت‌بافی افتتاح و بهره‌برداری شد.

بلبلی تصریح کرد: برای راه‌اندازی این کارگاه‌ها مبلغ ۹۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اشتغال ۱۷ نفر در این کارگاه‌ها ادامه داد: این کارگاه‌ها در شهر خلیل‌آباد، روستاهای نصرآباد، ابراهیم‌آباد و ارغا راه‌اندازی شده است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلیل‌آباد یادآور شد: هنر سرمه‌دوزی در شهرستان خلیل‌آباد چند سالی است به دست فراموشی سپرده شده بود که در حال حاضر با تلاش هنرمندان و پیگیری این نمایندگی این هنر ایرانی احیا شد.

اقامت‌گاه بوم‌گردی نگین چهلمیر در درگز افتتاح شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درگز از افتتاح  اقامت‌گاه بوم‌گردی نگین چهلمیر همزمان با دهه مبارک فجر در این شهرستان خبر داد.

محمد مددی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به وجود طبیعت بکر و جاذبه‌های متعدد گردشگری طبیعی در شهرستان درگز مجوز ساخت و توسعه اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی یکی از مهمترین اولویت‌های کاری این اداره است.

بر اساس اعلام روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان ‌رضوی، وی با اشاره به صدور ۱۱ موافقت اصولی برای ساخت و توسعه اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در شهرستان درگز افزود: دو اقامت‌گاه بوم‌گردی در شهر نوخندان و روستای دودانلو آماده افتتاح است و ۹ اقامتگاه بوم‌گردی دیگر نیز تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درگز ادامه داد: اقامتگاه بوم‌گردی نگین چهلمیر با مساحت ۲۵۰ مترمربع و اعتبار ۶ میلیارد ریال دارای ۶ اتاق است.

 

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا