کشف ۲۰ میلیارد تومانی احتکار سموم و کود کشاورزی در مازندران

سموم و کود کشاورزی احتکاری به ارزش ۲۰ میلیارد تومان از دو انبار در مازندران کشف شد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛  رییس پلیس امنیت اقتصادی مازندران با بیان اینکه دو انبار احتکار سموم و کود‌های کشاورزی کشف و ضبط شد، گفت: در یک انبار در ساری که فاقد مجوز نیز بود ۱۰۲ تن کود شیمیایی و ۲ هزار و ۶۲ لیتر سموم کشاورزی به متعلق به آقای (ا. خ) به ارزش ۲۵ میلیارد ریال کشف شد.

 محمد محمدپور افزود: این انبار پلمب و  متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
او در ادامه به دیگر پرونده احتکار کود و سموم کشاورزی در مازندران اشاره کرد و گفت: ۸۰ هزار لیتر احتکار سموم کشاورزی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال توسط آقای (م. ق) که از بزرگترین عاملان توزیع و فروش سموم کشاورزی در استان است کشف و ضبط شد.
رییس پلیس امنیت اقتصادی مازندران افزود: از این فرد ۳۶ میلیارد ریال فرار مالیاتی نیز کشف شده است که ضمن دستگیری متهم، مکان انبار و شرکت وی پلمب شد.
محمدپور در مورد وضعیت سموم و کود‌های کشف شده نیز گفت: مقرر شد ضمن بررسی پرونده مجرمان، نسبت به توزیع قانونی نهاده‌های کشاورزی و سموم کشف شده در بین کشاورزان با نظارت سازمان صمت و جهاد کشاورزی استان سریعا اقدام شود.
رییس پلیس امنیت اقتصادی مازندران تاکید کرد: این نهاد با هرگونه احتکار اقلام ضروری که معیشت مردم را تحت الشعاع قرار میدهد برخورد قاطع خواهد کرد و با هیچ فردی در هر مقطعی تعارف ندارد.
صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا