قطع برق خیار را ۲۰ هزار تومان کرد! / وعده کاهش قیمت از هفته آینده

رئیس اتحادیه بارفروشان با تائید این خبر گفت: علت افزایش قیمت خیار به سرمازدگی اخیر در منطقه جیرفت باز می‌گردد. از هفته آینده خیار ارزان می‌شود.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ برخی کاربران توییتر از افزایش قیمت خیار تا ۲۰ هزار تومان خبر دادند اما علت گرانی خیار چیست؟ به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان، در چند روز اخیر به دلیل کاهش دمای هوا در مناطق گرمسیری بوته‌های خیار یخ زده است. همین سرمازدگی باعث شده که عرضه خیار به برخی از مناطق کشور از جمله تهران کم شود.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که در هفته‌های گذشته بسیاری از کشاورزان در فضای مجازی از قطع گاز و برق در گلخانه‌هایشان و سرمازدگی محصول‌شان خبر داده بودند.

با این حال مصطفی دارایی‌نژاد به مردم وعده داد که از هفته آینده عرضه خیارهای گلخانه‌ای از ورامین،اصفهان و جیرفت به تهران زیاد می‌شود و قیمت هر کیلو خیار سه هزار تومان هم از نرخ فعلی ارزان‌تر خواهد شد.

او گفت: امروز بارفروشان هر کیلو خیار را با قیمت ۱۵ هزار تومان فروختند. قطعا خیار ارزان می‌شود اما با زور نمی‌توان خیار را ارزان کرد و باید منتظر عرضه بیشتر خیار باشیم.

آیا بوته‌های گوجه فرنگی هم سرمازده شده‌اند؟ رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: گوجه در بازار فراوان است. گوجه کیلویی سه هزار تومان است اما کسی آن را نمی‌خرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا