صادرات سالانه ۴ میلیون پایه گل رز از پیشوا / ورود ایران به باشگاه کشورهای تکثیر و تولید پایه گل

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ ‌نخستین واحد گلخانه مدرن تکثیر و تولید انواع پایه های گل رز پیوندی کشور روز یکشنبه ۱۹ بهمن ماه با حضور ریاست جمهوری اسلامی ایران، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، فرماندار پیشوا، معاونین فرماندار، بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به صورت ویدئو کنفرانس در شهرستان پیشوا افتتاح شد.

حسین عباسی در حاشیه افتتاح گلخانه تولید پایه گل رز پیوندی توسط رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از مجموعه گلخانه‌ای شرکت پایا ورد آسا بین‌الملل، کشور ایران برای اولین بار به باشگاه کشورهای تکثیر و تولیدکننده پایه گل رز به روش کشت بافت و پیوندی تحت لیسانس یک کشور خارجی در دنیا وارد شد.

وی ادامه داد: این واحد گلخانه‌ای در فضایی به مساحت ۱۴ هزار مترمربع احداث شده که با احتساب آن وسعت گلخانه های این مجموعه به ۶ هکتار رسیده و برای ۱۳۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی گردید.

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: با این پروژه امکان صادرات بیش از ۴ میلیون پایه گل به ارزش تقریبی ۱۰ میلیون یورو در سال ایجاد می‌گردد.

عباسی عنوان کرد: میزان کل تولیدات سالانه این مجموعه بیش از ۵ میلیون پایه گل رز پیوندی و بیش از ۷ میلیون شاخه انواع گل رز به صورت شاخه بریده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: سرمایه گذاری صورت گرفته برای اجرای این طرح در فاز اول ۱۴ میلیارد تومان و در فاز دوم ۱۷ میلیارد تومان است.

نماینده عالی دولت در شهرستان پیشوا خاطرنشان کرد: فراهم شدن امکان صادرات نهاده‌های تولیدی و تکثیری گل و گیاهان زینتی به حوزه اروپا و دیگر نقاط جهان برای اولین بار در کشور و انتقال فناوری روز دنیا جهت ایجاد گلخانه پایه‌های مادری، تکثیر، پیوند، بسته‌بندی و ارسال به سایر نقاط جهان با استانداردهای روز بین‌المللی از جمله اهداف و مزیت‌های این پروژه است.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا