۲۲۰ هزار نفر در صنایع نساجی و پوشاک اشتغال به‌کار دارند

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فعالیت بیش از پنج هزار و ۸۰۰ واحد در صنعت نساجی و پوشاک، از اشتغال۲۲۰ هزار نفری در این صنایع خبر داد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛به نقل از  وزارت صنعت، معدن و تجارت، «مهدی صادقی نیارکی» در جریان برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی صنعت ایران، پوشاک و ماشین آلات نساجی، از روند رو به رشد محصولات منتخب در این صنعت خبر داد و گفت: تولید الیاف اکریلیک در مقایسه با سال گذشته با رشدی ۴۰۸ درصدی به بیش ازسه‌هزار و ۸۰۰ تن رسیده است البته ظرفیت های موجود در این صنعت بسیار فراتر از این میزان است.

وی با اشاره به تکمیل زنجیره صنعت نساجی، اشاره‌ای به رشد ۲۳ درصدی نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیبی الیاف مصنوعی در ۹ ماهه امسال کرد و گفت: تولید این محصول صنعتی که از مواد اولیه مورد نیاز صنعت نساجی و پوشاک به شمار می رود به بیش از ۲۰۶ هزار تن رسیده است.

صادقی نیارکی همچنین گزارشی از میزان ظرفیت‌سازی انجام شده برای توسعه محصولات منتخب صنعتی از ابتدای انقلاب تاکنون ارائه کرد و از توسعه تولید در صنایع خودرو، پتروشیمی، بهداشتی و دارویی، نساجی و پوشاک و غذایی خبر داد.

به گفته معاون امور صنایع وزارت صنعت، در مقایسه با سال ۵۷ میزان ظرفیت تولید در فرش ماشینی از پنج میلیون مترمربع به ۱۳۴ میلیون متر مربع و در صنعت کفش نیز از چهار میلیون زوج به بیش از ۲۳۰ میلیون زوج افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، معرفی توانمندی‌های کارخانه‌ها و شرکت‌های داخلی، نمایش آخرین تحولات و دستاوردهای علمی، فنی و صنعتی داخلی و خارجی این حوزه ها، ایجاد رقابت و تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان، ارتقای سطح تولید داخلی کشور، کمک به توسعه اشتغال، بازاریابی و صادرات و افزایش بازده تولید داخلی، از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه‌ها است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا