کارآفرینی با طعم زعفران/ ایده هایی برای جلوگیری از خشک شدن گل زعفران

یکی از کارآفرینان زاوه که درحوزه زعفران فعال است می گوید: در حال کار بروی طرح‌هایی هستیم که بتوانیم گل زعفران را به مدت ۶۰ روز نگهداری کنیم، بدون آنکه خراب شود، زیرا این محصول به دلیل بحث کیفیت آن، یک محصول مهم است و باید دارای کیفیت مرغوب باشد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛  کارآفرینی در همه حوزه‌ها امکان پذیر است فقط کافی است به دنبال اجرای ایده‌های جدید باشیم، گرچه داشتن سرمایه مناسب و برخورداری از نیروی انسانی مجرب نیز می‌تواند تکمیل‌کننده کارآفرینی باشد، حسین تیموری یکی از کارآفرینانی است که همه عوامل را دور هم جمع کرده تا در حوزه زعفران علاوه بر ایجاد اشتغال، بتواند ایده‌های جدید خود را اجرا کند، زیرا از نظر او این محصول باارزش نیازمند توجه در برخی از بخش‌ها از کشت تا برداشت و در ادامه بسته‌بندی و فروش با قیمت مناسب است، در ادامه مشروح گفت و گوی ما را با این کارآفرین که در زاوه مشغول فعالیت است، بخوانید:

ایده هایی برای جلوگیری از خشک شدن گل زعفران

حسین تیموری با بیان اینکه چند سالی است که جوانان تحصیل کرده در منطقه ژرف از توابع زاوه دور هم جمع شده‌اند و دست به کار بزرگی زده اند، می گوید: در زمان تحصیل در دانشگاه برای خرج تحصیل خود مانده بودیم، پدرم مقداری زعفران به من داد تا آن را در بین هم دانشگاهیان توزیع و درآمدی داشته باشم، با این کار،  روز به روز به تعداد مشتری‌های زعفران اضافه می‌شد.

وی افزود: با کمک مهندسین صنایع جهادکشاورزی زاوه بر آن شدیم که یک شرکت در حوزه صادرات زعفران تاسیس کنیم، به همراه چند جوان شروع به تأسیس شرکت کردیم و توانستیم پروانه بهداشتی بگیریم.

این کارآفرین موفق ادامه داد: عمده فعالیت این شرکت که از سال ۹۲ آغاز شده و اکنون پس از ۷سال تلاش به اینجا رسیده‌ است که درحال حاضر ۱۵خانم سرپرست خانوار در روستای ژرف و ۲۴ نیروی دیگر در دفتر مرکزی در مشهد به واسطه این شرکت مشغول به کار هستند.

تیموری تصریح کرد: در حال کار بر روی طرح‌هایی هستیم که بتوانیم گل زعفران را به مدت ۶۰ روز نگهداری کنیم، بدون آنکه خراب شود، زیرا زعفران به دلیل بحث کیفیت آن یک محصول مهم است و باید دارای کیفیت مرغوب باشد که در حال حاضر مشغول به کار بر روی تولید دستگاه‌های خشک کن هستیم که بدون برق و گاز کار کند.

این کارآفرین موفق تأکید کرد: در چند سال آینده بحث زعفران پفکی با ۴۰۰ درصد که درخواست مشتریان خواهد بود و با کمک سپاه ناحیه زاوه این دستگاه اکنون تهیه شده است و در حال توسعه و تولید انبوه آن هستیم.

به دنبال کسب و کار گسترده در حوزه کشت زعفران در زاوه هستیم

وی که فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مکانیک تبدیل انرژی است، بیان می کند: درحال حاضر کشاورزی می کنم و درزمینه کشت زعفران در زاوه صاحب کسب و کاری بسیار گسترده هستم.

تیموری با بیان اینکه  کشاورزی ساده است و از یدک کشیدن القاب درشت و دهان پرکن حذر می‌کند، می افزاید: با 20 نفر از کشاورزان کار را شروع کردیم، درحال حاضر حدود 15 نفر خانم سرپرست خانوار در خط تولید و مجموعه دفتر مرکزی مشهد  به طور مستقیم و در زمان برداشت زعفران حدود 40 نفر مشغول فعالیت هستند.

این کارآفرین موفق بیان می کند: کشاورزها در شرایط سختی زندگی می‌کنند و اگرقرار به تغییر باشد همان گونه که خداوند در قرآن می فرماید، هیچ ملتی تغییر نخواهند کرد، مگر اینکه خودشان شروع به تغییر کنند، برای تغییر شرایط باید از ظرفیت‌های موجود در روستا بیشترین استفاده را کنیم و توجه به تولید و کارآفرینی می‌تواند راه حل مشکلات باشد.

 

فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا