تولید شکر در خوزستان ، فراتر از پیش بینی ها

۴۰۰هزارتن شکر در واحد‌های هفت‌گانه شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی خوزستان تولید شد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛  مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت : از ابتدای برداشت نیشکر در ۲۸مهرماه امسال تاکنون ۳.۹میلیون تن نیشکر درسطح حدود ۶۲هزارهکتار از اراضی شرکت‌های کشت و صنعت سلمان فارسی ، امام خمینی (ره)، میرزاکوچک خان ، دهخدا ، حکیم فارابی ، امیرکبیر و دعبل خزاعی برداشت شده که از این میزان نیشکر ۴۰۰هزار تن شکر استحصال شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۶درصد از اراضی نیشکری در طرح‌های هفت‌گانه برداشت شده است پیش بینی کرد : تا پایان فصل برداشت محصولِ نیشکر که به ۵.۵میلیون تن خواهد رسید ، ۶۰۰هزار تن شکرخام تولید شود.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی احتمال افزایش تولید شکر بیش از میزان پیش بینی اولیه را به علت شرایط رشد نیشکر و شرایط مناسب آب و هوایی رد نکرد.
برداشت محصول راهبردی نیشکر در کشت و صنعت‌های هفت گانه وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به مدت ۱۰۰روز کاری انجام می‌شود و پیش بینی شده تا پایان اسفند ماه جاری برداشت نیشکر به اتمام برسد .
این کشت و صنعت‌ها به تنهایی حدود ۴۰ درصد شکر کشور را تامین می‌کنند.
واحد‌های نیشکری هفت تپه و کارون در شمال خوزستان از دیگر واحد‌های مستقل تولید شکر در استان هستند.
نیاز سالانه کشور به شکر ۲.۲ میلیون تن است که از این میزان ۱.۵ میلیون تن در داخل تولید و حدود۷۰۰هزار تن شکر خام از خارج وارد می‌شود که بخش مهمی از شکر خام (زرد) وارداتی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به شکر سفید تبدیل می‌شود.
صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا