جهش 6.4درصدی بیت کوین/ عبور از مرز 37هزار دلار

قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته با جهشی ۶.۴ درصدی، توانست تا ۳۷,۴۱۸ دلار اوج بگیرد. این جهش پس از آن رخ داد که بیت کوین موفق شد با قدرت از ۳۶,۰۰۰ دلار عبور کند.

بیت کوین

/

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ قیمت بیت کوین در ادامه نوسانات خارق‌العاده خود در سال ۲۰۲۱، ساعاتی پیش با عبور از ۳۷,۰۰۰ دلار توانست رکورد تازه‌ای ثبت کند.

بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته با جهشی ۶.۴ درصدی، توانست تا ۳۷,۴۱۸ دلار اوج بگیرد. این جهش پس از آن رخ داد که بیت کوین موفق شد با قدرت از ۳۶,۰۰۰ دلار عبور کند. پس از ثبت اوج ۳۷,۰۰۰ دلاری، شاهد اصلاح به ۳۶,۷۸۰ دلار بودیم. در حال حاضر هم هر واحد بیت کوین در محدوده ۳۷,۴۱۷ دلار معامله می‌شود.

تا به اینجای سال ۲۰۲۱، قیمت بیت کوین عملکردی خارق‌العاده از خود بر جای گذاشته است. طی سال ۲۰۲۰ پادشاه ارزهای دیجیتال توانست ۳۰۰ رشد کند. نکته جالب اینجاست که تنها در ماه دسامبر، قیمت بیت کوین ۵۰ درصد بیشتر شده است. جرقه آغاز روند صعودی فعلی بیت کوین را می‌توان اواخر نوامبر سال گذشته دانست. در آن زمان بیت کوین موفق شد با شکستن اوج سه‌ساله ۲۹,۷۹۳ دلاری خود، روند تازه‌ای را آغاز کند.

طی پنج روز ابتدایی سال ۲۰۲۱، بیت کوین با صعودی ۷,۰۰۰ دلاری، ۲۵.۱ درصد رشد کرد. به‌گفته بسیاری از کارشناسان، سناریوی طلای دیجیتال بیت کوین و ورود سیلی از سرمایه از طرف سرمایه‌گذاران نهادی از اصلی‌ترین دلایل رشد قیمت است.

نباید از نقش اتفاقات شب گذشته در آمریکا هم چشم‌پوشی کرد. شب گذشته طرفداران ترامپ در اعتراض به نتیجه انتخابات این کشور به ساختمان کنگره یورش بردند تا جلوی تأیید نتایج توسط نمایندگان را بگیرد.

بلاتکلیفی‌های کلان جهانی به‌صورت بالقوه می‌تواند باعث کاهش ارزش ارزهای رایج شود و این مسئله ممکن است بر جذابیت بیت کوین هم مؤثر باشد. به‌گفته کارشناسان،‌ یورش به ساختمان کنگره و کشته‌شدن دستکم ۴ نفر در درگیری‌های شب گذشته نمونه بارز بلاتکلیفی است.

ارزش بازار بیت کوین در حال حاضر حدود ۶۹۹ میلیارد دلار است؛ این یعنی ارزش بازار این ارز دیجیتال از شرکت‌هایی نظیر علی‌بابا و تنسنت (Tencent) هم بیشتر شده است.

همزمان با افزایش قیمت بیت کوین، عرضه استیبل کوین‌ها هم بیشتر شده است. از شب سال نوی میلادی تا به امروز، عرضه تتر بیش از ۱۰ درصد بیشتر شده است و ارزش بازار آن هم به ۲۲.۱ میلیارد دلار رسیده است. میزان عرضه USDC هم از ابتدای ماه ژانویه تا به امروز بیش از ۱۰ درصد رشد کرده است و طبق داده‌های گلاسنود (Glassnode) در محدوده ۴.۳ میلیارد دلار قرار دارد.

 کوین دسک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا