جولان دلالان در کاشان مهمترین عامل افزایش قیمت کالاهای اساسی است

گروه استان‌ها- فرماندار کاشان ضمن اشاره به گشت‌های مشترک بازرسی از صنوف در روزهای اخیر گفت: جولان دلالان در کاشان مهمترین عامل افزایش قیمت کالاهای اساسی است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛  از کاشان، علی اکبر مرتضایی ظهر امروز در نشست بررسی علل افزایش قیمت کالاها در سطح شهرستان کاشان ضمن اشاره به علل افزایش قیمت کالاهای اساسی اظهار داشت: نبود نظارت کافی از سوی ناظران و جولان دلالان در عرصه بازار از مهمترین علل افزایش قیمت است.

وی با بیان اینکه لازم است با هر تخلفی در این حوزه برخورد قاطع قضایی صورت بگیرد، افزود: ایجاد بازار روز محلی در چند نقطه شهرستان کاشان به منظور کنترل هر چه بهتر بازار میوه و تره بار و اجناس نقش بسزایی دارد که این اماکن از سوی شهرداری معرفی و توسط فرمانداری مجوزهای لازم صادر می‌شود.

فرماندار شهرستان کاشان با بیان اینکه در تلاش هستیم مردم در اسفندماه و ماه‌های آتی هیچ گونه دغدغه و نگرانی برای تامین کالای مورد نیاز خود را نداشته باشند، ابراز داشت: گشت‌های مشترک بازرسی از صنوف نیز به منظور کنترل و تنظیم بازار در نظر گرفته شده که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این گشت‌ها صورت می‌پذیرد.

وی ضمن اشاره به اعضای گشت‌های سیار در کاشان گفت: قاضی سیار تعزیرات حکومتی، بازرسان اداره صنعت و معدن، شهرداری، نمایندگان دادستان و فرمانداری، نیروی انتظامی، بسیج وسپاه در این گشت‌های سیار وجود دارد و در صورت مشاهده تخلف بدون تذکر و در لحظه اقدام به صدور حکم قضایی و متخلفین اعمال قانون می‌شوند.

مرتضایی با بیان اینکه گرانی برخی کالاها در سطح شهرستان کاشان و تفاوت قیمت‌ها با سایر شهرستان ها باید ریشه‌یابی و حل شود، تصریح کرد: گشت‌های مشترک بازرسی به صورت مستمر و پیوسته ادامه دارد و از این رو هرگونه ورود و خروج کالا بدون فاکتور رسمی فروش در میدان میوه و تره بار کاشان ممنوع است.

وی ضمن تأکید بر حذف واسطه ها و دلالان در راستای کاهش قیمت‌ها در شهرستان کاشان تأکید کرد: درج قیمت، ارائه فاکتور خرید رسمی و صدور فاکتور فروش از جمله اقدامات در راستای جلوگیری از فساد است که در گشت‌های بازرسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا