توزیع مرغ در اسفند متعادل می‌شود

البرز معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ در مبادی تولید کننده ۲۶ هزار تومان است و در البرز هم ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود البته قیمت تنظیم بازاری آن که در بازار روزهای استان توزیع می‌شود ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان است.

مجتبی تقی زاده در گفت‌وگو باخبرنگاران با اشاره اینکه ۲۰ تا ۲۲ درصد گوشت مرغ مصرفی در البرز در استان تامین می‌شود، اظهار کرد: ۷۸ درصد گوشت مرغی که روزانه در البرز به مصرف می‌رسد از سایر استان‌ها تامین می‌شود.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ وی ادامه داد: قیمت مرغ زنده در تمامی استان‌های همجوار البرز حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان است و وقتی به مرغ کشتار شده تبدیل و به دست عرضه کننده می‌رسد، هر کیلو حدود ۲۶ کیلوگرم تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ در البرز وابسته به استان‌های دیگر است، توضیح داد: گران شدن قیمت مرغ تنها مربوط به استان البرز نیست و متاثر از مسائل مختلف، کل کشور را درگیر کرده است.

تقی زاده اضافه کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ در مبادی تولید کننده ۲۶ هزار تومان است و در البرز هم ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود البته قیمت تنظیم بازاری آن که در بازار روزهای استان توزیع می‌شود ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان است.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه برای بهمن ماه تولید ۱۲۷ میلیون قطعه جوجه یک روزه در کشور برنامه ریزی شده، به نظر می‌رسد بین ۱۰ روز تا دو هفته دیگر در روند توزیع مرغ تعادل ایجاد شود و نیاز بازار به طور کامل برطرف شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید مرغ در ماه‌های اخیر گفت: ستاد تنظیم بازار کشور دهم دی ماه قیمت جوجه یک روزه را از ۲۵۲۰ تومان به ۴۲۰۰ تومان افزایش داد که این امر خود به خود باعث افزایش هزینه تولید کننده می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه براین، قیمت هر کیلو نهاده در ماه گذشته هر کیلویی ۲۰۰ تومان افزایش داشته و از آنجایی که برای تولید هر کیلو مرغ دو کیلوگرم نهاده لازم است، این افزایش قیمت هم منجر به افزایش قیمت نهایی مرغ خواهد شد.

وی افزود: در حالت طبیعی وقتی هزینه‌های خانوار افزایش پیدا می‌کند، منابع درآمدی آن نیز باید افزایش پیدا بکند ولی چون این اتفاق نمی افتد، مردم دچار مشکل می‌شوند.

 

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا