تدوین نقشه راه سه ساله توسعه صادرات ایران به اردن

تدوین نقشه راه سه ساله توسعه صادرات ایران به اردن در دیدار مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با کاردار جدید ایران در اردن بررسی شد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛  به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن با  اشاره به دیدار با کاردار جدید ایران در اردن  اظهار داشت: در این دیدار ضمن مرور روابط تجاری ایران و اردن در مورد مشکلات و راهکارهای توسعه صادرات به این کشور گفتگو و تبادل نظر شد.

وی افزود: در این نشست بر ضرورت پیگیری و حل مشکلات و موانع فراروی توسعه تجارت میان دو کشور به ویژه صدور ویزای تجاری، حمل و نقل کالا، موانع تعرفه‌ای، عدم شناخت بازار و عدم ارتباط میان بخش‌های خصوصی دو کشور تاکید شد.

پیلتن گفت: محصولاتی مانند خشکبار، مواد غذایی، فرش و کفپوش، لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه، مصالح و لوازم ساختمانی، محصولات آهن و فولاد، دارو و تجهیزات پزشکی، مواد شیمیایی و محصولات پلاستیکی از مهم‌ترین کالاهایی هستند که زمینه توسعه صادرات به کشور اردن را فراهم می‌آورند.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: در این دیدار توافق شد نقشه راه سه ساله توسعه صادرات ایران به اردن با توجه به ظرفیت‌های صادراتی کشور، زمینه‌های مورد نیاز بازار اردن و مشکلات و راهکارهای ممکن با اهداف سالانه تدوین شود و در دستورکار دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران و سفارت ایران در امان، پایتخت اردن، قرار گیرد.

کاردار جدید ایران در اردن نیز با تاکید بر اهمیت توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان دو کشور و استفاده از تجربیات گذشته در این خصوص، با استقبال از نقشه راه صادرات ایران به اردن، آمادگی نمایندگی ایران در امان را در زمینه همکاری و پیگیری اجرای برنامه‌ها و تحقق اهداف نقشه راه مذکور اعلام کرد.

تجارت ایران و اردن سالانه به طور میانگین حدود ۵۰ میلیون دلار بوده و پسته، کشمش، محصولات آهن و فولاد، کفپوش‌ها، اوره، کولر آبی و اشیای آشپزخانه از مهم‌ترین کالاهای صادراتی ایران به اردن در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا