۸۷ درصد، سهم کالای واسطه‌ای و سرمایه‌ای از واردات

زادبوم، رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه ۸۷ درصد واردات کشور را کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای تشکیل می‌دهد گفت: واردات بی رویه نداریم.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ حمید زادبوم افزود: کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای حدود ۸۷ درصد از کل واردات ایران را تشکیل می‌دهند. این کالاها به عنوان مواد اولیه یا مورد نیاز به واحدهای تولیدی تحویل می‌شوند و یعنی نه تنها برای اقتصاد ایران زیان ده نیستند که حتی نرسیدنشان می‌تواند به تولید آسیب بزند.

وی اضافه کرد:‌از این رو نه تنها نگرانی در رابطه با این کالاها نیست که می‌توان با ارائه تسهیلاتی به وارداتشان نیز کمک کرد تا خطوط تولیدی برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه نشوند.

زادبوم گفت: ۱۳ درصد باقی مانده از واردات ایران را کالاهای مصرفی که نیاز جدی مردم هستند تشکیل می‌دهند. بعضی از این کالاها برای تامین کامل نیاز جامعه به ایران وارد می‌شوند، مثلا برنج وارداتی یکی از این کالاهاست که برای تنظیم بازار و تامین نیاز مردم وارد می‌شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: یکی دیگر از این کالاها را گوشی تلفن همراه تشکیل می‌دهد که باز هم نیاز جامعه است و نمی‌توان توقع داشت که واردات آن متوقف شود. با وجود اینکه واردات بی رویه کنار رفته، اما آمار واردات ما سال گذشته در مرز ۴۳ میلیارد دلار قرار داشت و امسال نیز همین روند ادامه دارد.

بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا