صادرات ۱.۷ میلیون تن کالا از گمرک بازرگان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از صادرات بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا از گمرک بازرگان طی سال جاری خبرداد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛  فروغ فاریابی  افزود:  در ۱۰ ماهه نخست سال جاری بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تناژ صادرات و افزون بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تناژ واردات از طریق این پایانه مرزی انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین بالغ بر ۵۰۰ هزار تناژ ترانزیت ورودی و نزدیک به ۱۳۵ هزار تناژ ترانزیت خروجی از گمرک بازرگان انجام گرفته است.

فاریابی با اشاره به آمار تردد ناوگان باری و مسافری در ۱۰ ماهه نخست سال جاری در پایانه مرزی بازرگان افزود: این پایانه مرزی یکی از مهمترین گلوگاههای ترانزیتی کشور است که بخش اعظم صادرات و واردات زمینی کشور در آن انجام می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: در سال جاری بنا به محدودیت های کرونایی ورود و خروج ناوگان مسافری از طریق این پایانه مرزی به صفر رسیده و تردد ناوگان باری نیز با ایجاد شرایط و محدودیت های ویژه نصف شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس آمار مقایسه ای در ۱۰ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل آمار تردد ناوگان باری بطور میانگین ۴۹ درصد کاهش را حکایت دارد.

 

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا