رونمایی از قرارداد ۵ میلیون یورویی بین کشور‌های ایران و اندونزی/ حضور ۲۲۰ شرکت داخلی و خارجی در نشست سرمایه‌گذاری فناوری TIM ۲۰۲۱

قائم مقام رئیس شبکه تبادل فناوری دی هشت، از رونمایی قراردادی به مبلغ ۵ میلیون یورویی بین کشور‌های ایران و اندونزی در نشست دی هشت خبر داد و گفت: این قرارداد با همکاری شبکه تبادل فناوری دی هشت و بروکر‌های تخصصی این شبکه که بخش خصوصی است امروز با حضور سفیر اندونزی در تهران و رئیس پارک فناوری پردیس و شرکت‌های داخلی و خارجی رونمایی می شود.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ میلاد صدرخانلو قائم مقام رئیس شبکه تبادل فناوری دی هشت،  در رابطه با نشست سرمایه گذاری فناورانه کشور‌های دی هشت، اظهار کرد: به واسطه اهمیت نقش سرمایه گذاری در تبادل فناوری بین المللی در تلاش هستیم که این نشست را هر ساله برگزار کنیم و هدف اصلی آن زنده کردن مجدد این رویداد و دور هم جمع شدن کشور‌های توسعه یافته گروه دی هشت است. در همین راستا مذاکرات به صورت مستمر انجام شد تا این نشست را برگزار کنیم. همچنین ما از سایر کشور‌ها برای سرمایه‌گذاری دعوت کردیم که در این نشست حضور داشته باشند.

وی به قوانین نشست دی هشت برای سرمایه گذاران، گفت: در تلاش هستیم که با جمع کردن سرمایه گذاران آن‌ها را با زیست بوم‌های هشت کشور به ویژه کشور خودمان آشنا کنیم تا سرمایه گذاران بتوانند خودشان را با توجه به علاقه‌مندی این حوزه ورود کنند. همچنین سرمایه‌گذارانی که در این نشست حضور پیدا می‌کنند با همدیگر اقدام به سرمایه گذاری مشترک می‌کنند.

دبیر نشست سرمایه گذاری فناورانه ۲۰۲۱، افزود: یکی از اهداف آن تشکیل تیم‌های مشترک سرمایه‌گذاری بین سرمایه گذاران بین المللی و خارجی است که روی پروژه‌های فناوارنه این ۸ کشور آماده بهره برداری هستند.

وی گفت: هشت کشور اسلامی از غرب آفریقا شروع تا شرق آسیا است که شامل کشور‌های نیجریه، مصر، ترکیه، ایران، پاکستان، مالزی، اندونزی و بنگلادش است و علاوه براین ۸ کشور از کشور‌های اروپایی مثل اوکراین، روسیه و ارمنستان و کرواسی در این نشست حضور دارند. تمرکز بیشتر روی سرمایه گذاری در این ۸ کشور است تا از طریق بستر ایجاد شده بتوانیم اقداماتی را انجام دهیم.

صدرخانلو از رونمایی قراردادی به مبلغ ۵ میلیون یورویی بین کشور‌های ایران و اندونزی در نشست دی هشت خبر داد و گفت: این قرارداد با همکاری شبکه تبادل فناوری دی هشت و بروکر‌های تخصصی این شبکه که بخش خصوصی است امروز با حضور سفیر اندونزی در تهران و رئیس پارک فناوری پردیس و شرکت‌های داخلی و خارجی رونمایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: این قرارداد در حوزه سلامت، تجهیزات پزشکی است همچنین ما در حوزه‌های تجهیزات پزشکی و دارو، فناوری ارتباطات و اطلاعات، کامپیوتر و حوزه‌های صنعتی پروژه‌هایی را در این رویداد به سرمایه‌گذاران معرفی کردیم. سرمایه گذاران شرکت کننده در این نشست بیشتر سرمایه گذاران خطرپذیر و صندوق‎‌ها، فرشتگان سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: با توجه به شرایط پاندومی کرونا ما رویداد را به صورت ترکیبی حضوری و برخط برگزار خواهیم کرد.
صدرخانلو خاطرنشان کرد: در این نشست۱۰۰ شرکت خارجی و ۱۲۰ شرکت داخلی از ۹ کشور بجز مالزی و اندونزی و مصر نیجریه و پاکستان ترکیه و امارات کرواسی کانادا اوکراین حضور خواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا