رشد ۳۰۰ درصدی قیمت فولاد و سیمان در یک سال| وزارت صمت مکلف به تعیین قیمت تمام شده مصالح است

رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش‌بینی تامین مصالح ساختمانی در طرح جدید تولید و تامین مسکن بیان داشت: ما دو برابر نیاز کشور فولاد و سیمان تولید می‌کنیم ولی قیمت فولاد و سیمان نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به طرح جهش تولید و تامین مسکن در مجلس گفت: یکی از مصوبات این طرح مربوط اجاره زمین به صورت ۹۹ ساله است.

وی افزود: در این طرح در تلاش هستیم تا زمین با قیمت مناسب و ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: هزینه زمین در طرح جهش تولید و تامین مسکن بسیار ناچیز است لذا در بحث تامین زمین در این طرح، فشاری به مردم وارد نخواهد شد.

رضایی کوچی اظهار داشت: همچنین در این طرح به موضوع تغییر کاربری زمین‌ها اشاره شده است. برخی از زمین ها باید به کاربری مسکونی تبدیل شوند و مسیر شورای عالی شهرسازی در تغییر کاربری زمین‌های طولانی است و برخی زمین ها به مدت یک الی دو سال در نوبت دهی هستند لذا در این طرح تاکید کردیم بعد از اینکه وزارت راه و شهرسازی زمین مورد نظر را مشخص و به شورای عالی شهرسازی ارائه کرد، شورای عالی شهرسازی حداکثر دو ماه وقت دارد در کمیسیون ماده ۵ زمین‌ها را تغییر کاربری دهد لذا این مسئله می‌تواند به سرعت انجام کار کمک کند.

وی با اشاره به پیش‌بینی تامین مصالح ساختمانی در طرح جدید تولید و تامین مسکن بیان داشت: در حال حاضر مصالح ساختمانی اعم از قیمت فولاد و سیمان بسیار بالاست؛ قیمت فولاد و سیمان نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما دو برابر نیاز کشور فولاد و سیمان تولید می‌کنیم اظهار داشت: با این وجود هنوز گرانی در این موارد بیداد می‌کند لذا ما در این طرح حکمی آوردیم و و وزارت صمت را مکلف کرده‌ایم تا قیمت تمام شده مصالح را در آورده و با یک سود متعارف تعیین کند. به عنوان مثال هزینه تمام شده میلگرد در کشور ۱۰ هزار تومان است و با ۲۰ درصد سود عرضه می‌شود، اما اینکه ما بیاییم ۲۰۰ الی ۳۰۰ درصد سود برای این موارد تعیین کنیم واقعاً این مسئله غیر معقول است.

بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا