چرا صادرکنندگان LNG ایالات متحده به سال ۲۰۲۱ خوشبین هستند؟

چرا صادرکنندگان LNG ایالات متحده به سال ۲۰۲۱ خوشبین هستند؟

بنابراین با آغاز سال ۲۰۲۱، سرمای ناگهانی در آسیا و اروپای غربی صادرات LNG ایالات متحده را سودآور کرده است. براساس برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) مجموع صادرات LNG امریکا در نوامبر ۲۰۲۰ به ۹.۴ میلیارد فوت مکعب در روز رسید که این میزان برای ژانویه ۲۰۲۰ تقریبا ۸.۱ میلیارد بود.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ از اویل پرایس، تقویت تقاضای LNG و افزایش قیمت در بازار نقدی یا اسپات موجب افزایش انگیزه صادرات آن در ایالات متحده شده است. از سویی پایین بودن قیمت شاخص گاز در هنری هاب نسبت به بازارهای آسیایی، این انگیزه را دوچندان کرده است.

البته ظرفیت صادرات LNG امریکا در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت و قرار بر تقویت آن در سال جدید است. افزایش نرخ گاز در فصل زمستان و بهبود سریع و دور از انتظار تقاضای جهانی گاز باعث افزایش آن صادرات شد. این شرایط توسعه‌دهندگان ترمینال‌های صادراتی LNG برای استفاده از فرصت‌های جدید را خوشبین کرده است.

در ماه گذشته قیمت اسپات گاز برای تحویل در ژانویه به بالاترین سطح در شش سال اخیر رسید زیرا دما هوا در عمده کشورهای واردکننده بسیار پایین‌تر از سطح نرمال شد و از سویی رشد فعالیت‌های صنعتی چین تقاضای آن را تقویت کرد.

این شرایط باعث شد تا قیمت LNG در بازار اسپات به ۱۲ دلار در هر Btu برسد که بیشتر به دلیل افزایش تقاضای برق و گرمایش در کشورهای مانند ژاپن، چین و کره جنوبی بود. البته نباید از بی‌برنامه‌گی برخی کشورهای صادرکننده از جمله قطر، استرالیا و نروژ نیز غافل شد.

بنابراین با آغاز سال ۲۰۲۱؛ سرمای ناگهانی در آسیا و اروپای غربی صادرات LNG ایالات متحده را سودآور کرده است. براساس برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) مجموع صادرات LNG امریکا در نوامبر ۲۰۲۰ به ۹.۴ میلیارد فوت مکعب در روز رسید که این میزان برای ژانویه ۲۰۲۰ تقریبا ۸.۱ میلیارد فوت مکعب بود.

البته اخیرا مجمع کشورهای صادرکنندگان گاز (GECF) گزارشی منتشر کرد که براساس آن در سال ۲۰۲۱ بر ظرفیت جدید LNG در سطح جهان افزوده می‌شود که بیشتر آن در آمریکا و سپس در دو کشور روسیه و مالزی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا