تولید داخل صنعت فولاد را در دوران تحریم نجات داد

مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران گفت:در دوران تحریم همه انتظار زمین خوردن صنعت فولاد را داشتند، اما با داخلی سازی‌های انجام شده امروز تجهیزات مورد نیاز از طریق تولیدات داخلی تامین می‌شود.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ نادری مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران در مراسم افتتاح نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات و تجهیزات شرکت ملی فولاد ایران ضمن ابراز امیدواری برای بهره برداری و فروش محصولات فولاد قائنات و تاثیر آن بر تولید در این حوزه اظهار کرد: تحریم در تمام دنیا تهدید محسوب می‌شود. تجهیزات صنعت فولاد با گروکشی و بدون انتقال دانش به ایران داده شده بود و همه انتظار زمین خوردن صنعت فولاد در دوره تحریم را داشتند، اما با داخلی سازی‌های انجام شده امروز این تجهیزات از طریق تولیدات داخلی تامین می‌شود. فرصت اشتغال مناسبی برای کشور ایجاد شده و تلاش همکاران ما در حوزه فولاد تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

او تشریح کرد: صنعت فولاد به عنوان یکی از صنایع پیشران در جهان مطرح می‌شود. این حاصل تلاش تمام فعالان این حوزه بود و امیدوار هستیم حرکتی برای گام‌های بزرگتر در کشور باشد.

نادری مدیر عامل شرکت ملی فولاد مهم‌ترین اقدام انجام شده را در صنعت فولاد شناسایی تامین کنندگان با سابقه و تشکیل تیم‌های کارشناسی دانست و گفت:بسیاری از مجموعه‌ها معرفی و نیاز کشور از این طریق تامین شد. فولاد قائنات در حالی به افتتاح نزدیک شده است که بیشتر تجهیزات مورد نیاز آن از طریق تولیدات داخلی تامین شده است.

او درباره ارتباط دانشگاه و صنعت فولاد بیان کرد: برای سال ۱۴۰۰، ۷ طرح کلیدی در نظر گرفتیم که ۲ طرح باید در امسال به بهره برداری برسد و سال بسیار پرکاری برای کشور خواهد بود. طرح جامع فولاد با نگاه به آمایش سرزمینی کشور انجام شده است و تلاش داریم طرح جامع فولاد را با نگاه به ویژگی‌های سرزمینی این موضوع را پیش برده و مزیت‌های کشور را بررسی می‌کنیم تا سود آن به طور متوازن توزیع شود.

نادری بیان کرد: قیمت فولاد با توجه به نیاز داخلی پررنگی که وجود دارد با نوساناتی مواجه شده است. فرصت صادرات همیشگی نیست و باید به آن توجه داشته باشیم. با توجه به پیک قیمت جهانی فولاد می‌توانیم ذخیره مناسبی از سودآوری داشته باشیم و آن را به توسعه خطوط تولید اختصاص دهیم.

مدیر عامل شرکت ملی فولاد: جغرافیای اقتصادی خراسان جنوبی بعد از افتتاح فولاد قائنات متحول خواهد شد. این کارخانه اولین محموله مواد اولیه خود را دریافت کرده و به تولید محصولی با کیفیت اقدام خواهد کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا