چین جای آمریکا را به عنوان بزرگترین شریک تجاری اروپا گرفت

چین به تنها کشوری تبدیل شده است که صادرات و واردات به اتحادیه اروپا را با وجود شیوع کرونا افزایش داده و سال گذشته توانسته است جای ایالات متحده را به عنوان بزرگترین شریک تجاری این منطقه از آن خود کند.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ به نقل از راشاتودی، چین به تنها کشوری تبدیل شده است که صادرات و واردات به اتحادیه اروپا را با وجود شیوع کرونا افزایش داده و سال گذشته توانسته است جای ایالات متحده را به عنوان بزرگترین شریک تجاری این منطقه از آن خود کند.

بر اساس داده های منتشر شده توسط دفتر آمار اتحادیه اروپا، یورواستات، واردات 27 کشور عضو این اتحادیه از چین در سال 2020 به 383.5 میلیارد یورو (465.6 میلیارد دلار) رسیده است که 5.6 درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش نشان می دهد. صادرات اتحادیه اروپا به چین نیز با 2.2 درصد افزایش به 202.5 میلیارد یورو (245.9 میلیارد دلار) رسید.

در همین مدت، تجارت اتحادیه اروپا با ایالات متحده که از نظر تاریخی بزرگترین شریک تجاری این قاره محسوب می شود، با افت چشمگیری روبرو شد.

واردات اتحادیه اروپا از آمریکا سال گذشته بیش از 13 درصد سقوط کرد، در حالی که صادرات کالاهای اروپایی به ایالات متحده نیز بیش از 8 درصد کاهش یافت. در نتیجه، ایالات متحده دیگر مهمترین مقصد تجاری اتحادیه اروپا نیست و چین جایگزین آن شده است.

بحران ویروس کرونا تجارت جهانی را ویران کرده و هم صادرات و هم واردات اتحادیه اروپا و منطقه یورو را تقریباً 10 درصد کاهش داده است.

تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا