مقایسه میتسوبیشی لنسر با کیا سراتو + مشخصات فنی

مشخصات فنی خودرو میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، میتسوبیشی لنسر با کیا سراتو است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی میتسوبیشی لنسر 1800: 

میتسوبیشی لنسر ۲۰۰۸ یک سدان اسپرت است. همه مدل‌های ۲۰۰۸ میتسوبیشی لنسر دارای یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری ۱۵۲ اسب بخاری هستند که با یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی بسیار دقیق یا CVT اتوماتیک “بدون دنده” جفت می‌شوند. CVT شامل به اصطلاح حالت Sportronic، با شش دنده شبیه سازی شده است.

مقایسه میتسوبیشی لنسر با کیا سراتو + مشخصات فنی

لنسر دارای ظاهری شبیه به مدل Evolution است. فضای داخلی میتسوبیشی لنسر ۲۰۰۸ به خوبی طراحی شده است، فضای زیادی برای راننده و سرنشین در جلو قرار دارد، همچنین یک موقعیت رانندگی بسیار زیبا و قائم دارد.  فضای عقب در این خودرو تنگ است.

از جمله امکانات آن می توان به استاندارد آلایندگی یورو ۵ ، گیربکس CVT ، مجهز به پدال تعویض دنده پشت فرمان، فرمان الکتریکی (EPS)،  سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک،  آئینه وسط شب و روز،  برف پاکن و شیشه شوی جلو مجهز به سنسور باران،  زه آبگیر با پوشش کروم، سنسور دنده عقب و دوربین دید عقب و کروز کنترل اشاره کرد.

مقایسه میتسوبیشی لنسر با کیا سراتو + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به  سانروف با تنظیم الکتریکی،  آئینه‌های جانبی همرنگ با بدنه، تنظیم برقی آئینه­ های جانبی، سیستم ورود بدون سوییچ، شیشه بالابر‌های عقب و جلو برقی، کنسول وسط با درب روکش چرمی، چراغ‌های جلو زنون ، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچ،  صندلی ­ها با ظرفیت ۵ سرنشین با روکش چرم و مجهز به گرمکن صندلی‌های جلو است.

مقایسه میتسوبیشی لنسر با کیا سراتو + مشخصات فنی

معرفی کیا سراتو 1600: 

کیفیت و توانایی رقابت کیا با رقبا پیوسته رو به بهبود بوده است و سراتو  مدل ۲۰۱۴ نیز یک قدم به جلو برداشته است. استودیوی طراحی کیا با سرپرستی پیتر شرایر همچنان طرح‌های شیک و قشنگی را برای این خودروساز به ارمغان می‌آورد. فاصله زیاد بین دو محور جلو و عقب ابعاد بدنه را زیبا و جاداری صندلی عقب خودرو را افزوده است.

مقایسه میتسوبیشی لنسر با کیا سراتو + مشخصات فنی

سراتو به طور فریبنده‌ای سریع است. مصرف سوخت بر اساس استاندارد EPA در شهر ۹.۸ لیتر و در اتوبان ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده که سوختگیری مکرر را منتفی می‌کند. از جمله امکانات آن می توان به گیربکس ۶ سرعته خودکار، پدال تعویض دنده پشت فرمان، صفحه نمایش Supervision ، روکش چرمی فرمان، گرمکن غربالک فرمان، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو، خروجی سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب و گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو است.

مقایسه میتسوبیشی لنسر با کیا سراتو + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۱۰ جهت،  کروز کنترل،  چراغ‌های LED برای روز در جلو و چراغ‌های LED در عقب،  سیستم Smart Key  ،چراغ‌های هوشمند روی دستگیره و آینه‌های جانبی هماهنگ با Smart Key ، سنسور پارک در جلو و عقب ، رینگ‌های ۱۷ اینچی، حافظه تنظیمات صندلی راننده برای دو نفر، سیستم استارت دکمه‌ای، روکش چرمی صندلی‌ها، تزئینات کربنی، سیستم کمکی در سربالایی (HAC)،  سانروف و بال عقب است.

مقایسه میتسوبیشی لنسر با کیا سراتو + مشخصات فنی

خودرو
میتسوبیشی لنسر 1800 کیا سراتو 1600
کشور سازنده
ژاپن کره جنوبی
سال (طراحی)
2008 2014
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1798سی سی 1600سی سی
حداکثر قدرت
140 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 128 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
176 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه 178 نیوتن متر در 4750 دور در دقیقه
جعبه دنده
CVT 6 دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
11.5 ثانیه 12 ثانیه
حداکثر سرعت
192 کیلومتر در ساعت 190 کیلومتر در ساعت
اندازه (میلیمتر)
4570 طول – 1760 عرض – 1490 ارتفاع 4560 طول – 1780 عرض – 1435 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2634 میلیمتر 2700 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
8.6 لیتر در هر صد کیلومتر 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
5.5 لیتر در هر صد کیلومتر 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
6.6 لیتر در هر صد کیلومتر 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
59 لیتر 50 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 5 یورو 4
ترمز و پایداری
ترمز جلو دیسکی خنک شونده و ترمز عقب دیسکی – مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) – کنترل فعال پایداری (ASC) – کنترل کشش (TCL) – سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) – ترمز کمکی (BA) ESC – ABS – EBD – VSM
کیسه هوا
مجهز به 7 کیسه هوای ایمنی (2عدد ایربگ جلو دو مرحله ای، راننده و سرنشین جلو-2عدد ایربگ جانبی-2عدد ایربگ پرده ای-1عدد ایربگ زانویی راننده) کیسه هوا برای سرنشینان جلو – کیسه هوای جانبی – کیسه هوای پرده‌ای – مجموعا 10 کیسه هوا
سیستم صوتی
سیستم صوتی حرفه ای Rockford Fosgate همراه با صفحه نمایش – رادیو MW/FM – قابلیت پخش MP3 و CD – مجهز به 9 اسپیکر (2 اسپیکر جلو، 2 اسپیکر دوکاناله عقب همراه با 2 تیوتر، 1 ساب ووفر و 2 تیوتر جلو) – قابلیت کنترل سیستم صوتی روی فرمان – مجهز به بلوتوث جهت مکالمات تلفنی و سوئیچ کنترل هندزفری بر روی غربیلک فرمان – پورت USB سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 و مجهز به صفحه نمایش 4.2 اینچی لمسی به همراه 6 بلندگو – ورودی USB و iPod – دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان – بلوتوث

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا