خوشه فرش می‌تواند نیاز مالی بافندگان فرش را برطرف کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت:خوشه فرش می‌تواند نیاز مالی بافندگان فرش به صورت انسجام یافته را برطرف کند.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛  اسد عبدالهی اظهار کرد: برای حل مشکل بازار تولیدکنندگان فرش نفیس و تابلو فرش ساختاری تحت عنوان خوشه فرش در لرستان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه خوشه فرش می‌تواند نیاز مالی بافندگان فرش بصورت انسجام یافته را برطرف کند، بیان کرد: این خوشه همچنین می‌تواند در فروش و کیفیت فرش موثر باشد و از ابعاد مختلف این موضوع را بررسی می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: با تهیه چارچوب خوشه فرش تعدادی از فرش‌بافان که نیاز مالی دارند می‌توانند از منابع بانکی استفاده کنند.

عبدالهی افزود: همچنین تفاهم نامه‌ای با بانک پاسارگاد کشور انجام شده و در مرحله اول بین ۵۰ تا ۶۰ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.

وی گفت: با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز تفاهم‌نامه‌ای امضا شده که استاد کاران تبریزی برای آموزش به لرستان بیایند و همچنین مواد اولیه را در اختیار بافندگان قرار داده و تضمین شده خرید کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان بیان کرد: وام پرداختی برای هر بافنده فرش حدود ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

۲۳ هزار بافنده فرش در لرستان فعالیت دارند و سالانه  بیش از ۱۳ هزار مترمربع فرش دستباف تولید می‌کنند.

 

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا