بازار مرغ در همدان/ ازدحام و صف برای خرید مرغ ۲۳ هزار تومانی در شرایط کرونایی

گروه استان‌ها ـ از هفته گذشته کمبود مرغ در بازار همدان محسوس است و قیمت‌ها نیز از کیلویی ۲۳ تا ۲۵ هزار تومان در نوسان است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛   پس از کمبود روغن جامد و تخم مرغ در بازار همدان اکنون نوبت به کمبود مرغ رسیده و این کالای پرمصرف در بسیاری از فروشگاه‌‎های سطح شهر وجود ندارد.

پس از دریافت گزارش‌های اعتراض آمیز مردم از گرانی و کمبود مرغ در بازار، به چندین فروشگاه در سطح شهر رفتیم تا از نزدیک در جریان وضعیت فروش مرغ در بازار قرار بگیریم.

بیشتر مغازه‌های مرغ فروشی همدان در میدان مرکزی شهر قرار دارند و معمولا قیمت در این فروشگاه‌ها کمی ارزانتر از فروشگاه‌های حاشیه شهر است.

در یکی از فروشگاه‌ها صف طولانی مردم برای خرید مرغ به چشم می‌خورد، به جمعیت نزدیک می‌شوم برخی بدون ماسک و رعایت فاصله از یکدیگر در صف قرار گرفتند.

یکی از مشتری‌ها که به عنوان آخرین نفر در صف طولانی خرید مرغ ایستاده به خبرنگار تسنیم گفت: مرغ در بازار پیدا نمی‌شود و اگر هم هست با قیمت بالاتری عرضه می‌شود.

وی افزود: از صبح به چندین فروشگاه مراجعه کردم که در هیچ یک از آن‌ها مرغ وجود نداشت و گرانی مرغ را دلیل این کمبود اعلام کردند.

این شهروند همدان با بیان اینکه در برخی فروشگاه‌ها هم که مرغ وجود دارد قیمت آن بین 24 تا 25 هزار تومان است تصریح کرد: علت ایجاد صف در این فروشگاه بخاطر قیمت 23 هزار تومانی آن است که نسبت به واحدهای دیگر 2 هزار تومان ارزانتر است.

وی با تأکید بر اینکه قیمت مرغ برای قشر متوسط و ضعیف جامعه گران است و توانایی خرید آن را ندارند اظهار داشت: اکنون علاوه بر مشکل گرانی مرغ از کمبود آن هم رنج می‌بریم.

یکی دیگر از شهروندان که در صف مرغ دارد به خبرنگار تسنیم گفت: مسئولان از مردم می‌خواهند برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و گردش ویروس در خانه بمانند و از تجمعات دوری کنند اما از طرفی شرایط به گونه‌ای است که مجبوریم برای تهیه یک عدد مرغ ساعت‌ها در صف قرار بگیریم.

وی افزود: از هفته گذشته تاکنون مرغ در بازار دچار کمبود شده و عرضه آن به گونه‌ای است که تا ساعات پیش از ظهر به پایان می‌رسد.

این شهروند همدانی با بیان اینکه گویا مدیر و مسئولان از مسئولیت خود شانه خالی کرده و بازار را به حال خود رها کرده‌اند اظهار داشت: در ساعات بعد از ظهر مرغ در بازار پیدا نمی‌شود و مجبور می‌شویم با قیمتی بالاتر از مغازه‌های محلی خریداری کنیم.

به گزارش تسنیم، ساعت 12 ظهر به چند فروشگاه‌ عرضه مرغ در خیابان شهدا همدان رفتیم، متاسفانه در هیچ مغازه‌ای مرغ 23 هزار تومانی که قیمت مصوب سازمان صمت است وجود نداشت.

روزانه 50 تن مرغ در بازار توزیع می‌شود

جواد عاشوری در واکنش به نوسانات قیمت مرغ در بازار اظهار داشت: به دلیل تغییر قیمت مرغ زنده فعلا امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب 20 هزار و 400 تومان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با تصمیم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قیمت مصوب هر کیلو مرغ 23 هزار تومان تعیین و اعلام شده است. عرضه این کالا با نرخ بیش از 23 هزار تومان تخلف محسوب می‌شود.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با بیان اینکه واحدهای متخلف و گرانفروش به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند گفت: مردم در صورت مشاهده تخلف باید به سامانه 124 گزارش دهند.

عاشوری درباره کمبود عرضه مرغ در بازار نسبت به سال گذشته عنوان کرد: جهاد کشاورزی مسئول تأمین مرغ مورد نیاز مردم است.

وی با تأکید بر اینکه تخلف در هر صنفی وجود دارد و قابل انکار نیست اظهار داشت: گرانفروشی مرغ معمولا در نقاط حاشیه‌ای و دور از چشم بازرسان انجام می‌گیرد.

به گزارش از همدان، بیش از یک هفته از کمبود مرغ در بازار همدان می‌گذرد و اقدام خاصی هم برای جبران آن مشاهده نشده است. در شرایطی که بخاطر شیوع کرونا تالار و رستوران‌ها فعالیت چندانی ندارند و مراسمات عروسی و عزا نیز برگزار نمی‌شود، کمبود مرغ بازار توجیه ناپذیر است. مسئولان باید پاسخ دهند که چرا حتی در تامین حداقل نیاز مردم هم دچار مشکل هستند؟

 

تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا