دستگیری بازوان رباتیک از معلولان/ بازوی رباتیک جای خالی دست را پر کرد

خبر خوش برای افراد معلول؛

سیستم جدید که هوش مصنوعی، رباتیک و رابط کاربری مغز- ماشین را با هم ادغام می کند، گامی در جهت بازیابی عملکرد و استقلال افراد بدون استفاده کامل از اندام آنها برداشته است.

دستگیری بازوان رباتیک از معلولان/ بازوی رباتیک جای خالی دست را پر کرد

شخصی که در این ویدئو مشاهده می کنید بیش از 30 سال است که به دلیل تصادف، حس مربوط به انگشت و دستان خود را تا حد زیادی از دست داده است. او اکنون با استفاده از دو بازوی مصنوعی و ارتباط دهی آن با مغز در حال تلاش برای خوردن کیک است.

به گزارش نبض تجارت،این شخص دو سال پیش تحت آزمایش جراحی مغز 10 ساعته در بیمارستان جان هاپکینز قرار گرفت. هدف این بود که به فرد اجازه دهند وسایل کمکی را کنترل کند و درک محرکهای جسمی (لمس اندامها) را با استفاده از سیگنالهای عصبی از مغز فراهم کنند.

جراحان شش آرایه الکترود را در هر دو طرف مغز او کاشتند و او طی چند ماه توانست برای اولین بار کنترل همزمان دو اندام مصنوعی را از طریق رابط مغز و ماشین بدست گیرد.

محققان خط تحقیق موازی را با عنوان پروتزهای هوشمند راه اندازی کردند تا استراتژی هایی را برای ارائه کنترل پیشرفته ربات و بازخورد حسی از هر دو دست همزمان با استفاده از تحریک عصبی ایجاد کنند.

محققان قصد داشتند یک سیستم حلقه بسته ایجاد کنند که هوش مصنوعی، رباتیک و رابط مغز و ماشین را با هم ادغام کند. به عنوان مثال این فرد برای خود دسر سرو می کند، سیستم او را قادر می سازد تا حرکات لازم برای برش غذا را با چنگال و چاقو کنترل کند.

هدف نهایی این است که فعالیت هایی مانند غذا خوردن به راحتی انجام شود، ربات یک قسمت از کار را انجام دهد و کاربر در این مورد مسئولیت جزئیات را به عهده دارد. با ترکیب سیگنال های رابط مغز و کامپیوتر با رباتیک و هوش مصنوعی، به انسان اجازه می دهد تا روی قسمتهایی از کار که بیشترین اهمیت را دارند تمرکز کند.

نبض فناوری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا