گزارش نبض فناوری از گردهمایی مجازی غول های تکنولوژی

گزارش نبض فناوری از گردهمایی مجازی غول های تکنولوژی؛
نمایشگاه «CES» تأثیرگذارترین رویداد فناوری جهان است و زمینه را برای اثبات موفقیت فناوری ها و نوآوران جهانی فراهم می کند. بزرگترین برندهای جهان در این رویداد تجارت و با شرکای جدیدی ملاقات می کنند و تیزبین ترین مبتکران به صحنه می آیند.

شمارش معکوس برای تأثیرگذارترین رویداد فناوری/ در نمایشگاه CES چه چیزهایی خواهیم دید؟

به گزارش «نبض‌تجارت»؛

در نمایشگاه2021 CES شرکت هایی از جمله تولیدکنندگان، توسعه دهندگان و تأمین کنندگان سخت افزار، سیستم های تحویل فناوری و موارد دیگر حضور دارند و رهبران تجارت جهانی و متفکران طی کنفرانسی مهمترین موضوعات صنعت را مطرح می کنند.
نمایشگاه2021 CES مانند سال های گذشته نخواهد بود؛ زیرا قرار است به صورت مجازی برگزار شود. حدود 2000 کمپانی در CES مجازی امسال شرکت می کنند.
CES در تلاش است تا آخرین نوآوری و ایده های فناوری را به نمایش بگذارد و درمورد برنامه های ماه ها و سال آینده صنایع صحبت کند. اکنون برای اینکه خواننده با نمایش مجازی امسال این نمایشگاه بیشتر آشنا شود گروه نبض فناوری خلاصه ای از انتظارات درمورد CES 2021 را شرح می دهد:

ردپای کووید-19 در CES

شمارش معکوس برای تأثیرگذارترین رویداد فناوری/ در نمایشگاه CES چه چیزهایی خواهیم دید؟

شرکت ها در حال استفاده از بسیاری فناوری ها برای کمک به مردم جهت مقابله با ترس کووید-19، قرنطینه، مشکلات کار و یادگیری ازراه دور هستند. ما در فضای بهداشتی و خانه های هوشمند، شاهد ماسک های پیشرفته، دستگاه های تصفیه هوای هوشمند، دستگاه هایی کنترل از راه دور، چراغ های UV-C برای از بین بردن ویروس ها و موارد دیگر خواهیم بود. مطمئناً، سازندگان رایانه ها به ایجاد دستگاه ها و لوازم جانبی برای بیش از یک سوم کارمندان آمریکایی (که از خانه در حال انجام کارهای خود هستند) فکر کرده اند. تولید کنندگان سرگرمی ها، افرادی را که در خانه های خود قرنطینه هستند را هم فراموش نکرده اند.

نمایشگرهای OLED شفاف باعث ایجاد هیاهو می شوند

شمارش معکوس برای تأثیرگذارترین رویداد فناوری/ در نمایشگاه CES چه چیزهایی خواهیم دید؟

به دلیل تماشای بیش از حد تلویزیون تقاضا آن نیز بالا رفته است؛ از این رو چشم همه به جذابیت های بعدی تلویزیون های نمایشگاه CES خیره شده است. همیشه تلویزیونی بسیار بزرگ یا قابل چرخش یا فناوری جدید چشمگیری وجود دارد که به نمایشگر پر زرق و برق CES تبدیل می شود و احتمالاً امسال صفحه نمایش OLED شفاف ال جی این وظیفه را برعهده خواهد داشت. این تلویزیون ها از 10درصد شفاف به 40درصد شفاف تغییر خواهند کرد که امکانات جدیدی را برای موارد استفاده خلاقانه ایجاد می کند.

برخی از مواردی که ال جی در CES 2021 به نمایش می گذارد، شامل تختخوابی هوشمند که صفحه OLED از پای تخت بالا می آید و پنجره هوشمند مترو با نمایش نقشه ها و برنامه ها روی شیشه آن می شود.

خودروهای الکتریکی در مرکز توجه

شمارش معکوس برای تأثیرگذارترین رویداد فناوری/ در نمایشگاه CES چه چیزهایی خواهیم دید؟

بیش از یک دهه است که خودروسازان از CES به عنوان بستری برای گفت وگو در مورد «دیجیتال سازی و برقی سازی خودرو» استفاده می کنند. مسئله این است که بیشتر از بزرگترین خودروسازان جهان صحبت شده؛ آنها نمونه های اولیه زیبایی را معرفی می کنند که اکثرا به تولید نمی رسند. به نظر می رسد 2021 سال خوبی برای خودروهای الکتریکی باشد. خودروسازان برخی از شاخص ترین مارک های صنعت را به خودروهای الکتریکی (از جمله Mustang ، Ford F-150 و Hummer) تبدیل می کنند. صنعت خودرو مدتها مورد تمسخر و تردید قرار گرفته به طوریکه تسلا فقط به نیم میلیون وسیله نقلیه تخمین زده شده برای فروش در سال 2020 رسیده است. در روز سه شنبه 12 ژانویه، مدیر عامل جنرال موتورز سخنرانی اصلی CES را ارائه می دهد. احتمالا تراکتور هوش مصنوعی و رباتیک یکی از برندگان جایزه نوآوری نمایشگاه امسال است.

سامسونگ بزرگتر از همیشه ظاهر خواهد شد

شمارش معکوس برای تأثیرگذارترین رویداد فناوری/ در نمایشگاه CES چه چیزهایی خواهیم دید؟

شرکت سامسونگ همواره با بزرگترین غرفه در طبقه نمایش، پر زرق و برق ترین رویداد مطبوعاتی و سیل اعلامیه های جدید در این نمایشگاه ظاهر شده است . این شرکت امسال نیز با معرفی گوشی جدید Galaxy S21 خود در روز 15 ژانویه(پنجشنبه 25 دی) این بازار را داغتر خواهد کرد.

معامله بزرگ سر فناوری 5جی

شمارش معکوس برای تأثیرگذارترین رویداد فناوری/ در نمایشگاه CES چه چیزهایی خواهیم دید؟

هر سه شرکت مخابراتی ایالات متحده اکنون از پوشش سراسری 5جی برخوردار هستند. سازنده تلفن و به ویژه اپل در این رویداد حضور دارند. مهمتر اینکه این نمایشگاه به صورت مجازی برگزار می شود و همین دلیلی برای جدی تر شدن این فناوری است. با این حال فراتر از اعلامیه ارائه شده توسط سامسونگ احتمالاً تعداد زیادی دستگاه 5جی در این نمایشگاه دیده نخواهد شد و بحث ها عمدتا حول برنامه های طولانی مدت 5جی خواهد بود، مانند: نحوه استفاده از 5جی برای حل برخی از مشکلات ویروس کرونا. این مباحث شامل استفاده از 5جی برای از بین بردن شکاف دیجیتالی و همچنین بهبود تجارب پزشکی، یادگیری و کار از راه دور است.
این نمایشگاه از روز دوشنبه 11 ژانویه(22 دی) تا 14 ژانویه(25 دی) به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

منبع: نبض فناوری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا