خودروهای برقی در آلمان پس از فروش چشمگیر کمیاب شد

فروشندگان خودرو در آلمان می گویند درپی استقبال شدید مردم این کشور از اتومبیل های تمام الکتریکی، این نوع خودروها کمیاب شده اند و برخی نیز از این موضوع ابراز ناراحتی می کنند که موجودی این خودروها تمام شده است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ به نقل از نشریه آمریکایی “اخبار خودرو”، فروشندگان خودرو در آلمان می گویند درپی استقبال شدید مردم این کشور از اتومبیل های تمام الکتریکی، این نوع خودروها کمیاب شده اند و برخی نیز از این موضوع ابراز ناراحتی می کنند که موجودی این خودروها تمام شده است.

براساس گزارش مقامات حمل و نقل موتوری آلمان KBA، ثبت نام برای خرید خودروهای تمام الکتریکی طی سال گذشته سه برابر شد و به 194163 دستگاه رسید که سهمی معادل 6.7 درصد از بازار خودرو در این کشور را به خود اختصاص داد.

به گفته این مقامات، بیشترین فروش از اتومبیل های تمام الکتریکی مربوط به مدل هایی مانند Volkswagen ID3 ، Renault Zoe و Tesla Model 3 بود.

این رشد فروش در ماه ژانویه نیز ادامه داشت به طوری که بیش از دو برابر نسبت به ماه مشابه در سال 2020 افزایش فروش نشان داد.

توماس پکرون، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در آلمان، گفت: این (کاهش فروش خودروهای بنزینی) فقط با افزایش یارانه ها در پی شیوع بیماری همه گیر آغاز نشد بلکه مشکلات از اواخر فوریه شروع شد یعنی زمانی که دولت برای مردم انگیزه (خرید خودروهای برقی) را افزایش داد.

وی گفت: با این وجود، همه گیری چند هفته تأمین وسایل نقلیه را به تأخیر انداخت، به عنوان مثال خودروهای تمام برقی مدلID3  در حجم موردنظر ما تامین نشد.

بر اساس این گزارش، در سال جاری میلادی تعدادی از مدل های اصلی خودروهای برقی به بازار عرضه می شوند، از جمله فولکس واگن ID4، آئودی Q4 e-tron و مرسدس بنز EQA.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا