بازار بورس امروز ۲۰ دی ۹۹/ ورود شاخص کل به کانال ۱.۲ میلیونی

بازار بورس امروز کار خود را نزولی آغاز کرد و پس از عرضه های شدیدی که رخ داد شاخص وارد کانال ۱.۲ میلیونی شد، اما تحرکاتی در بازار دیده می شود که ممکن است جریان را تغییر دهد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛  شاخص کل بورس در معاملات صبح امروز با بیش از ۱۷ هزار واحد افت به عدد یک میلیون و ۲۹۳ هزار واحدی رسید.

نمودار تحلیلی شاخص بورس

شاخص کل هم وزن نیز پس از نوساناتی جدی با حدود ۱۰۰ واحد رشد در محدوده ۴۶۰ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم اکنون در محدوده حمایتی قرار دارد و این مساله می تواند پتانسیل مطلوبی برای تغییر مسیر در شاخص کل بورس ایجاد کند.

اما با این وجود، شاهد آن هستیم که عرضه ها همچنان در بازار شدید است و این موضوع اجازه نمی دهد که شاخص صعودی شود.

این در شرایطی است که شاخص کل هم وزن در ابتدای کار، صعودی بود، اما از آنجایی که کلیات بازار بار دیگر جو نزولی را پیش گرفتند، این شاخص نیز افت کرد. اما اندکی بعد بار دیگر تقاضا در سهم های کوچک تر جان گرفت و این شاخص را افزایشی کرد. در این میان باید به این نکته نیز اشاره کرد که شاخص کل هم وزن نیز در محدوده حمایتی ۴۶۰ هزار واحدی قرار دارد.

مساله مهم در معاملات امروز این است که علاوه بر حضور شاخص کل در محدوده حمایتی، بسیاری از سهم های بزرگ به نقطه اشباع فروش خود رسیده اند واین موضوع می تواند مسیر بازار را تا حدودی تغییر دهد. از این رو شاهد آن هستیم که تحرکاتی در بازار ایجاد شده است و پیش بینی می شود که تقاضا تا حدودی بازیابی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا