ظرفیت تولید صنایع افزایش یافت/ تمرکز بر بهبود کیفیت کالاها

رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت گفت: علاوه بر مدیریت واردات، تسهیلات مورد نیاز در اختیار تولید کنندگان داخلی قرار گرفته که این اقدام در سال جاری منجر به افزایش ظرفیت تولید صنایع داخلی شده است.سید محمدمهدی هادوی در گفت و گو با رادیو اقتصاد اظهار داشت: یکی از مهمترین بحث‌ها در خصوص تولید داخل مسئله تأمین بازار یا تضمین نیازهای بازار اعم از داخلی و خارجی است

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ رئیس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت گفت: خوشبختانه در بحث بازار داخلی جدا از موضوع مدیریت واردات تسهیلات مورد نیاز به همت بانک‌های عامل و منابع صندوق توسعه ملی در اختیار تولید کنندگان داخلی قرار می‌گیرد تا بتوانند بر روی افزایش سرمایه و تکمیل ظرفیت موجودی خود بیشتر کارکنند. این اقدام در سال جاری منجر به افزایش ظرفیت تولید صنایع و کارخانجات داخلی در کشور شده است.

وی در ادامه افزود: برای تعمیق بخشی به تولیدات داخلی باید روی کیفیت کالاها و خدمات تولیدی تمرکز بیشتری کرد.

هادوی با تاکید بر اینکه تمام تلاش‌ها معطوف به این است که کیفیت کالاهای تولید داخل افزایش پیدا کند، اظهارداشت: وقتی گفته می‌شود کیفیت کالاها باید ارتقا پیدا کند موضوع فقط مرغوبیت نیست بلکه بحث قیمت، تعهدات پس از فروش و خدمات پس از فروش نیز در میان است.

وی تصریح کرد: کالاهایی که از حیث کیفیت و مرغوبیت شایسته مردم باشد تولید و به بازار مصرف عرضه شود از لحاظ پایداری بازار خیال همه راحت خواهد بود یعنی دیگر نیازی به این نیست که با صرف انرژی یا فشارهای مدیریت واردات کارها دنبال شود.

رئیس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت با بیان اینکه بهبود کیفیت تولیدات داخلی یکی از مهمترین وظایف در وزارت صمت است، گفت: خوشبختانه هم اکنون با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارتباط خوبی وجود دارد چرا که موضوع آموزش، پژوهش و تحقیقات علمی در این زمینه بسیار مهم است.

وی افزود: امروز موضوع کیفیت کالای ایرانی بسیار مهم است و کیفیت باید به گونه‌ای باشد که شهروندان کشور با افتخار از کالای ایرانی استفاده کنند.

 

مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا