خودروی خاصی که با نور خورشید کار می‌کند”

Aptera خودرویی فوق العاده کارآمد است که برای ۲ نفر طراحی شده و همراه با سه چرخ، می‌تواند تا ۱۶۰۹ کیلومتر حرکت کند.  

به گزارش «نبض‌تجارت»؛  Aptera استارت آپی جدید است که با هدف ساخت یک وسیله نقلیه الکتریکی سه چرخ، ۴ میلیون دلار بودجه دریافت کرده است. این خودرو جدید فوق العاده کارآمد است که برای ۲ نفر طراحی شده و همراه با سه چرخ، می‌تواند تا ۱۶۰۹ کیلومتر حرکت کند.

هفته گذشته این شرکت اعلام کرد: جنبش مداوم Aptera در حال حاضر بیش از ۷۰۰۰ رزرو وسیله نقلیه را در مدت بیش از دو ماه به دست آورده است که در مجموع یک چهارم میلیارد سفارش دارد.

گفته می‌شود که Aptera به تاسیسات طراحی جدیدی در منطقه دره سورنتو در سن دیگو، درست در شرق La Jolla نقل مکان کرده است. هر چیزی که روی این وسیله نقلیه است، برای کارایی فشرده می‌شود. ضریب کشش ۰.۱۵ و وزن محدود فقط ۱۸۰۰ پوند دارد.

بسته به نوع باتری و میزان آفتابی که پنل‌های پشت بام می‌توانند به انرژی این خودرو اضافه کنند، می‌توانید تا ۱۶۰۹ کیلومتر حرکت کنید. اگر در یک مکان واقعاً آفتابی زندگی می‌کنید، می‌توانید بیش از ۶۵ کیلومتر در روز از طریق پنل‌های خورشیدی برق رایگان یا ۷۷۸ کیلومتر در روز بدون آفتاب رایگان در روز حرکت کنید.

قیمت‌های دو نفره با بازده بالا  بین ۲۵۹۰۰ تا ۴۶ هزار و ۹۰۰ دلار ذکر شده است، که اولین تحویل‌ها برای پایان امسال برنامه ریزی شده است. این شرکت می‌خواهد تا سال ۲۰۲۲ به ۱۰ هزار وسیله نقلیه در سال برسد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا