صاحب خانه شهرداران مشخص شد +سند

خانه شهرداران تهران سرانجام فروخته شد ، خانه ای که شهردار تهران وعده داده بود آن را به کسی می فروشد که بلدوزر زیر آن نیندازد و آن را تخریب نکند. اما در قرار داد فروش این ملک اشاره ای به این وعده شهردار تهران نشده است

به گزارش «نبض‌تجارت»؛  به نقل ازقرن نو ، سرانجام خانه شهرداران یا همان عمارت اقدسیه فروخته شد .تلاش برای حفظ این ملک ارزشمند اما به گفته مدیران شهری فاقد ارش میراثی به نتیجه نرسید و دریک بهمن ماه امسال قرار داد فروش به امضا رسید .

خانه ای که شهردار اول دوره پنجم مدیریت شهری تهران 400 میلیون برای بازسازی آن هزینه کرد . خانه ای پر از آثار هنری ارزشمند که گفته می شود به انبار بوستان گفتگو منتقل شده است .

تلاش برای حفظ این خانه و خروج از لیست فروش شهرداری به سرانجامی نرسید . اما همان زمان که تلاش برای حفظ این خانه ادامه داشت  پیروز حناچی شهردار تهران در مصاحبه با خبرگزاری فارس وعده  داد که این خانه را به هر کسی نمی‌فروشیم و به کسی می‌دهیم که شرایط فعلی‌اش را حفظ و بلدوزر زیر آن نیندازد.

این سخنان شهردار تهران همان زمان هم از سوی کارشناسان شهری و حقوقی جدی گرفته نشد  . این ملک در پهنه R122قرار گرفته (پهنه مسکونی با تراکم متوسط ) و خریدار آن می توان 5 طبقه مسکونی با حداکثر تراکم ساختمانی مجاز 300 درصد  و سطح اشغال 60 درصد به فروش برساند .

موضوعی که  پژمان پشم‌چی‌زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در دوره گذشته مدیریت شهری  هم به آن اشاره کرده و در گفتگویی گفته بود که این ملک در پهنه‌ای قرار دارد که مالک آن می‌تواند پنج طبقه ساخت و ساز کند و قطعا خریدار به دنبال حداکثر ارزش افزوده است. اگر شهرداری بخواهد ملک را به کسی بدهد که به شکل فعلی آن را حفظ کند، باید پایین‌تر از قیمت منطقه بدهد که قطعاً به ضرر شهرداری است و اگر قرار باشد به قیمت روز بدهد و فرد هم ساخت و سازی نکند، این برخلاف مقتضای ذات عقد است و باطل است.

پس از اعلام غیر رسمی فروش این ملک ،حجت نظری عضو شورای شهر تهران اعلام کرد که نه خریدار ملک معلوم است و نه قیمت آن.

وی ادامه داد: عدم شفافیت در نحوه کسب درآمد گاهی گریبانگیر می‌شود. چند ماه پیش شورا لایحه‌ای را تصویب کرد که طی آن امکان فروش چند ملک از املاک شهرداری را به وجود آورد. اولاً درآمد آن باید به حساب خزانه واریز شود که معلوم نیست این کار انجام شده یا خیر. مشخصاً یک ملک به خانه شهرداران تهران معروف است فروخته شده، ولی نه خریدار آن معلوم است و نه قیمت دقیقی که ملک فروخته شده.

پس از این تذکر محمدزاده رئیس اداره املاک و مستغلات شهرداری تهران امروز در گفتگوهایی رسانه ای اعلام کرد که  کسی که ملک را خریده فرد خاصی نبوده است یک شرکت بوده، ما موضوع پنهانی هم نداریم. این ملک حدود 840 متر بوده و هر متر آن 180 میلیون تومان به فروش رسیده و در مجموع حدود 153 میلیارد تومان پول دریافت کرده‌ایم.  قرار است این  پول به خزانه شهرداری واریز و صرف پروژه‌های عمرانی شود.

شرکتی که محمد زاده به آن اشاره می کند یک شرکت بازرگانی است که در حوزه فعالیت محصولات کشاورزی و تجارت خارجی و داخلی مواد غذایی انسانی و خوراک دام طیور فعالیت  می کند .

حالا ملکی که متعلق به شهرو شهروند تهرانی بود مالک تازه ی دارد و مالک جدید می تواند درخصوص این ملک تصمیم بگیرد . این که این خانه با خاک یک سان شود و ملکی 5 طبقه جایگزین آن شود و یا به همین شکل باقی بماند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا