عبور ثروت ایلان ماسک بنیانگذار تسلا از 200 میلیارد دلار !

برای نخستین بار ثروت خالص ایلان ماسک، از 200 میلیارد دلار عبور کرده و حالا وی ثروتمندترین فرد جهان است.

 

به گزارش «نبض‌تجارت»؛  ثروت ایلان ماسک، بنیانگذار دو شرکت خودروسازی تسلا و اسپیس ایکس از 200 میلیارد دلار عبور کرده و حالا وی با پشت سر گذاشتن جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان است.

در حالی ایلان ماسک، بزوس را پشت سر گذاشته که از سال 2017 جایگاه ثروتمندترین فرد جهان در اختیار بزوس، بنیانگذار شرکت فروش اینترنتی آمازون، بوده است.

فقط در معاملات شب گذشته ثروت ماسک 14.5 میلیارد دلار افزایش یافت و به 209 میلیارد دلار رسید. دلیل رشد ثروت ایلان ماسک بالا رفتن ارزش سهام شرکت خودروسازی تسلا بوده است که ارزش بازار آن هم اکنون 816 میلیارد دلار برآورد می‌شود. ثروت بزوس نیز در شرایط کنونی 188.5 میلیارد دلار است.

پس از ماسک و بزوس، بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت با 134 میلیارد دلار در جایگاه سومین ثروتمند جهان و برنارد آرنو، مالک برند لوئیس ویتون، با 116 میلیارد دلار ثروت در جایگاه چهارم قرار دارد.

مارک زوکربرگ، بنیانگذار شرکت فیسبوک نیز با 102 میلیارد دلار ثروت در جایگاه پنجمین فرد ثروتمند جهان قرار دارد.

از 5 فردی که گفته شد، 4 نفر آنها آمریکایی و از صنعت فناوری اطلاعات هستند و فقط آرنو از بخش تولید بوده و فرانسوی است.

اگرچه سال 2020 به خاطر کرونا برای اقتصاد جهانی آب نداشت، اما برای 500 ثروتمند برتر جهان نان داشت. به گونه‌ای که 1.8 هزار میلیارد دلار به ثروت آنها اضافه شد که در تاریخ ثبت سابقه آنها در بلومبرگ بی‌سابقه بوده است.

منبع/بلومبرگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا