توزیع روزانه 120 تن مرغ دولتی معادل نیاز البرز/دیگر مرغ را گران نخرید

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه نیاز استان البرز 120 تن مرغ در روز است که طی رایزنی‌های صورت گرفته انجام می‌شود، گفت: محدوده توزیع مرغ را به 250 واحد صنفی افزایش داده ایم.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ مجتبی تقی زاده، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص آخرین شرایط توزیع مرغ در استان البرز، گفت: نحوه توزیع مرغ در استان موجب شده تا با صف‌های طولانی مواجه شویم؛ تا روز گذشته مرغ دولتی به نرخ 20 هزار و 400 تومان در بازارهای روزهای استان توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه شهروندان نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا نسبت به این صفوف اعلام نارضایتی کرده اند، ادامه داد: مقرر شد 250 واحد صنفی دیگر در کنار روز بازارها مرغ توزیع کنند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه گستردگی محدوده توزیع مرغ دولتی به کاهش صف‌های مردمی منجر خواهد شد، تصریح کرد: هریک از این واحدهای صنفی روزانه 300 کیلوگرم مراغ با نرخ دولتی عرضه خواهند کرد.

به گفته وی سهم روزانه 70 تن مرغ استان البرز طی رایزنی‌های صورت گرفته به 120 تن افزایش یافته است، این میزان معادل نیاز روزانه مردم استان است که امیدواریم به توزیع و عرضه مناسب دیگر شاهد صف‌های مردمی نباشیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز در بخش دیگری تصریح کرد: 20 درصد از مردم استان البرز نیاز خود را از طریق مرغ‌های قطعه بندی شده که اغلب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شوند تأمین می‌کنند که هر یک از این بسته بندی‌ها نیز نرخ مصوب دارد.

تقی زاده تاکید کرد: مرغ‌های تنظیم بازاری در بسته بندی کامل به شهروندان عرضه می‌شود و اگر بیش از کیلویی ۲۰ هزار و ۴۰۰ به فروش برسد، تخلف محسوب می‌شود؛ در ای میان تأمین مرغ مورد نیاز استان انجام شده و نظارت بر قیمت‌ها و عرضه مرغ بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

وی در پایان یادآور شد: با فراگیر شدن مرغ دولتی در تمامی واحدهای صنفی عرضه مرغ دیگر شاهد نرخ آزاد فروش مرغ در بازار نخواهیم بود.

فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا