رئیس سازمان صمت: هزار تن میوه شب عید در استان همدان توزیع می‌شود

همدان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از توزیع یک هزار تن سیب و پرتقال شب عید با هدف تنظیم بازار در استان خبر داد و گفت: میوه ها در آخرین روزهای اسفند در بازار توزیع می‌شود.

«حمیدرضا متین» روز دوشنبه   اظهار داشت: تامین میوه شب عید از پروژه‌های ابلاغی ستاد تنظیم بازار کشور است که با هدف تعدیل در قیمت و پاسخ به افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان در ایام پایان سال اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: ۷۰۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار کشور با یک برنامه ریزی مشخص در غرفه های پیش بینی شده توزیع می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: علاوه بر میوه سایر اقلام مورد نیاز مردم نیز تامین و به اندازه کافی در بازار موجود است.

به گفته او، توزیع مستمر روغن مایع و جامد در بین فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای استان و واحدهای صنفی خرد ادامه دارد و می توان به جرات گفت که کسری روغن در قفسه فروشگاه ها نداریم.

متین با اشاره به ذخیره ۲۰ هزار تن شکر در انبارهای استان همدان، خاطرنشان کرد: ماهانه پنج هزار تن شکر در استان مصرف می شود که ذخیره ما کفاف چهار ماه آینده را می دهد و کمبودی وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از توزیع قند به قیمت هر کیلو ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان از امروز ۱۸ اسفند خبر داد و افزود: این کالا از طریق فروشگاه های بزرگ استان به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

وی از تشدید بازرسی ها در بازار استان خبر داد و گفت: مانور نظارت بر اصناف از ۲ روز پیش آغاز شده و پرونده های بسیاری در این مدت کم برای متخلفان به ویژه سرپیچی کنندگان از درج  قیمت به روی اجناس، تشکیل شده است.

متین تصریح کرد: بازرسان تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ به عملکرد بازاریان و کسبه نظارت کرده و قیمتها را کنترل  می‌کنند.

ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا