۲۵ هزار پورت اینترنت پرسرعت در هرمزگان راه اندازی می شود

بندرعباس-  مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از راه اندازی ۲۳ تا ۲۵ هزار پورت اینترنت پرسرعت در استان هرمزگان در سال آینده خبر داد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ مجید سلطانی یکشنبه شب در دیدار با استاندار هرمزگان با اعلام این خبر اظهار داشت: راه اندازی این پورت ها با اجرایی شدن طرح توسعه زیرساخت ها برای توسعه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات که از سه ماه پیش در استان هرمزگان آغاز شده ، محقق می شود.

وی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح ، علاوه بر راه اندازی این شمار پور پرسرعت، بخش‌های اصلی زیرساختی مخابرات نیز بازسازی می شود و یا ارتقاء پیدا می کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: تجهیزات شبکه دیتای استان هرمزگان مربوط به یک یا دو نسل قبل است که به محض تامین منابع، عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات جدید در استان آغاز می شود و در همین راستا نیز ۷۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت ها در این استان اختصاص می یابد.

سلطانی با بیان اینکه توسعه زیرساخت ها در شرایط کنونی یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است، گفت: شرکت مخابرات برای تحقق این هدف برنامه توسعه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت دارد.

سلطانی ، توسعه شبکه IPNI استان هرمزگان، راه اندازی هفت دستگاه روتر پرظرفیت و ۲۰ دستگاه سوئیچ با ظرفیت متوسط، تحویل و اجرای ۵۰۰ کیلومتر انواع فیبر نوری برای موارد بین شهری، شهری و روستایی، نوسازی سیستم های تغذیه مراکز پرظرفیت، کم ظرفیت و کافوهای نوری در راستای ارتقاء کیفیت و پایداری سرویس در ۶۰ مرکز و کافو را از جمله طرح های مهم شرکت مخابرات در سال ۱۴۰۰ در هرمزگان عنوان کرد.

لزوم توسعه بیشتر زیرساخت های بخش مخابرات در هرمزگان نسبت به سایر مناطق کشور

استاندار هرمزگان نیز در این دیدار گفت: به دلیل استقرار بنگاه های مهم اقتصادی و موقعیت استراتژیک هرمزگان، این استان متمایز از سایر استان هاست که باید زیرساخت های بخش مخابرات در این استان بیشتر از سایر مناطق کشور توسعه پیدا کند و با رویکردی ملی اقدامات توسعه ای در این منطقه صورت بگیرد.

فریدون همتی ابراز داشت: با وجود اهمیت بالای شبکه های ارتباطی در هرمزگان، توسعه زیرساخت های این بخش همتراز با سایر استان ها نبوده است اما در دولت دوازدهم و با نگاه ویژه دولت، توسعه زیرساخت های ارتباطی با جدیت دنبال شد و عملکرد استان در این حوزه با گذشته قابل قیاس نیست.

وی تصریح کرد: مخابرات و زیرساخت های آن از حساسیت بالایی نیز برخوردار است و به دلیل اهمیت این بخش همواره مورد حمایت استان بوده است.

همتی اجرای ۲۹۰کیلومتر فیبر USO ، اجرای هشت مسیر پروتکشن فیبر در شهرهای میناب، جاسک، سیریک، بندرخمیر، حاجی آباد، بندرلنگه، رودان و بندرعباس و توسعه ۲۱هزار پورت تلفنی را از جمله برنامه های مخابرات در هرمزگان در سال آینده عنوان کرد.

ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا