افزایش قیمت بیت کوین ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد

مدیر اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری میلر ولیو پارتنرز(Miller Value Partners) معتقد است که برخلاف بازار سهام افزایش قیمت بیت کوین به سطوح بالاتر موجب کاهش ریسک سرمایه‌گذاری بر روی این دارایی می‌گردد

بیت کوین

به گزارش «نبض‌تجارت»؛  بیل میلر(Bill Miller)؛ یکی از سرمایه‌گذاران شناخته شده در بازارهای مالی سنتی است که به‌نظر می‌رسد دیدگاه وی در طول زمان نسبت به بیت کوین تغییر کرده است. بسیاری از سرمایه‌گذاران سنتی در گذشته بیت کوین را دارایی پُر ریسک و خطرناک برای سرمایه‌گذاری ارزیابی می‌کردند. منتقدان بیت کوین ادعا می‌کردند که این دارایی در برابر عوامل تاثیرگذار خارجی به شدت آسیب‌پذیر است و این آسیب‌پذیری دستکاری در بازار بیت کوین به سادگی امکان‌پذیر می‌سازد.

میلر معتقد است هر زمانی که قیمت بیت کوین در بازار صعودی افزایش می‌یابد، ریسک‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین نیز به‌طور متناسب کاهش می‌یابد. وی اظهار داشت «تا زمانی که بیت کوین به صعود از نردبان بازارهای مالی ادامه می‌دهد، ریسک فعالیت در بازار بیت کوین نیز برای معامله‌گران روزانه(Everyday Traders) کاهش می‌یابد.» وی در مصاحبه‌ی اخیر خود توضیح داد:

برخلاف واقعیت حاکم در بخش بزرگی از بازار سهام، هرچه قیمت بیت کوین افزایش یابد، ریسک کمتری را نیز برای سرمایه‌گذاران به همراه خواهد داشت. تعداد بیت‌کوین‌های در دسترس در هر سال کمتر از ۲ درصد افزایش می‌یابد و به وضوح میزان تقاضا با نرخ بیشتری نسبت به عرضه رشد می‌کند. تا زمانی که این شرایط تداوم یابد، قیمت بیت کوین افزایش خواهد یافت.Bill Miller

در حقیقت همزمان با گسترش استفاده از بیت کوین در میان مردم جهان، خطراتی که این پروژه‌ی نوظهور را تهدید می‌کنند نیز کاهش یافته‌اند. در زمان نگارش مقاله بیت کوین در محدوده‌ی ۴۰ هزار دلاری قرار گرفته است، اگر بازار صعودی بیت کوین که در طول چند ماه گذشته تجربه شده است در آینده نیز تداوم یابد، صحت ادعای میلر نیز به اثبات خواهد رسید.

پیش‌بینی تداوم بازار صعودی بیت کوین

 میلر به عنوان مدیر اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری میلر ولیو پارتنرز(Miller Value Partners) تاکید کرد که نمی‌توان قیمت بیت کوین را در ماه‌ها و سال‌های آتی به‌طور دقیق پیش‌بینی کرد، اما وی دیدگاه خود را نسبت به تغییرات قیمت بیت کوین بیان کرده است:

من فکر می‌کنم که قیمت بیت کوین در طول ۱۲ تا ۱۸ ماه آتی احتمالاً ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یابد. اگر کسی از من جهت تغییرات قیمت بیت کوین را مورد پرسش قرار دهد من با اطمینان خواهم گفت که احتمال افزایش قیمت بیت کوین نسبت به کاهش قیمت این دارایی بسیار بیشتر است.Bill Miller

با این وجود، از دیدگاه میلر اگرچه بیت کوین در پایان سال ۲۰۲۰ میلادی به عنوان یک دارایی با ثبات ظاهر شده است، اما نوسانات بازار بیت کوین به گذشته مربوط نمی‌شود و احتمالاً در آینده نیز نوسانات بیت کوین را شاهد خواهیم بود:

اگر قادر به تحمل نوسانات بازار بیت کوین نیستید نباید بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید. تغییرات بازار این دارایی به صورت جهش و اصلاح قیمتی تجربه می‌شود. در نمودار تغییرات قیمت بیت کوین سه اصلاح قیمت ۸۰ درصدی وجود دارد که در بازار بیت کوین کاملاً طبیعی است.Bill Miller

میلر یکی از سرمایه‌گذاران با تجربه در بازار بیت کوین محسوب می‌شود و برای مدت چند سال در این بازار مالی فعالیت داشته است. وی در سال ۲۰۱۸ و در مصاحبه با سی.ان.بی.سی(CNBC) اظهار داشت که در طول سه یا چهار سال گذشته خرید بیت کوین را آغاز کرده است.

منبع: کوینیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا