EV۶ اولین خودروی الکتریکی جدید کیا به بازار عرضه خواهد کرد

EV ۶ تا سال ۲۰۲۶، ۱۱ وسیله نقلیه الکتریکی جدید را به بازار عرضه خواهد کرد که قیمت فروش آن‌ها از حدود ۴۵ هزار دلار شروع خواهد شد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛  کیا اولین تصاویر از خودروی الکتریکی آینده خود، EV۶ را به اشتراک گذاشته است.این سیستم عامل از پلت فرم الکتریکی E-GMP گروه هیوندای موتور استفاده می‌کند که مانند هیوندای Ioniq ۵ که به تازگی رونمایی شده از باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند.

EV ۶ تا سال ۲۰۲۶، ۱۱ وسیله نقلیه الکتریکی جدید را به بازار عرضه خواهد کرد که قیمت فروش آن‌ها از حدود ۴۵ هزار دلار شروع خواهد شد. کیا می‌گوید که تا سال ۲۰۲۶، ۱۱ وسیله نقلیه الکتریکی جدید خواهد داشت. از این ۱۱ خودروی الکتریکی جدید، هفت دستگاه با طراحی E-GMP (پلت فرم خودروی الکتریکی) گروه موتور هیوندای ساخته می‌شوند.

کیا EV ۶ که انتظار داریم نسخه کیا از هیوندای Ioniq ۵ باشد و به تازگی رونمایی شده است، تا پایان ماه به طور کامل نشان داده می‌شود و به Soul EV و Niro EV در خط تولید فعلی خودروساز کره‌ای پیوست.

کیا می‌گوید که وسایل نقلیه الکتریکی آینده آن از یک طرح ساده پیروی خواهند کرد. نام هر اتومبیل با “EV” شروع می‌شود و با یک شماره دنبال می‌شود. هیوندای با استفاده از مارک فرعی Ioniq برای وسایل نقلیه الکتریکی خود و پیروی از آن، رویکرد مشابهی را در پیش گرفته است.

Ioniq ۵ در پاییز به فروش می‌رسد و Ioniq ۶ سدان و Ioniq ۷ SUV قرار است برای ورود ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ باشد. انتظار داریم EV ۶ باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعت با Ioniq ۵ با ولتاژ کار ۸۰۰ ولت مشترک باشد. تک موتور الکتریکی که به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد باید گزینه استاندارد کیا باشد.

Ioniq ۵ s مجهز به همین ترتیب در این پیکربندی ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ پوند فوت گشتاور ایجاد می‌کند. تنظیمات چهار چرخ متحرک با موتور دوگانه باید با قدرت ۳۰۲ اسب بخار و گشتاور ۴۴۶ پوند فوت، اختیاری باشد. هیوندای در سیستم رتبه بندی WLTP تا ۴۸۲ کیلومتر در ساعت درجه بندی می‌شود، اما تخمین‌های EPA معمولاً پایین‌تر است. برای EV ۶ می‌توان انتظار اعداد مشابهی را داشت.

به نظر می‌رسد EV ۶ نیز دقیقاً مانند EV جدید هیوندای دارای یک استایل جسورانه است. این ترکیبی است بین هاچ بک و کراس اوور با چهار در و ظاهری آینده نگرانه؛ خط سقف با ظاهری جالب، دوباره به یک اسپویلر با چراغ‌های عقب باریک برمی گردد. شما باید به این ظاهر عادت کنید، زیرا کیا می‌گوید این “تجسم” زبان طراحی جدید آن است.

ما تا پایان ماه اطلاعات بیشتری در مورد خودروی الکتریکی جدید کیا کسب خواهیم کرد و فروش آن باید در کنار هیوندای Ioniq ۵، ۲۰۲۲ از پاییز امسال آغاز شود و از حدود ۴۵ هزار دلار شروع شود. کیا امیدوار است که تا سال ۲۰۳۰، EVS، هیبرید‌ها و هیبرید‌های پلاگین ۴۰ درصد از کل فروش خود را تشکیل دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا