رشد اقتصادی انگلیس منفی ماند

در سه ماهه منتهی به ژانویه اقتصاد انگلیس ۱.۳ درصد کوچک شد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ به نقل از گاردین، مرکز آمار انگلیس در گزارشی اعلام کرد اقتصاد این کشور در سه ماهه منتهی به ژانویه به میزان ۱.۷ درصد کوچک شده است که این عملکرد ۰.۸ درصد بهتر از انتظار فعالان بازار بوده است. بر مبنای ماهانه، اقتصاد انگلیس در ماه ژانویه ۲.۹ درصد کوچک شد.

رشد اقتصادی در بسیاری از بخش های مهم اقتصادی این کشور در این مدت در سطح منفی قرار داشته است. این رشد بیش از همه تحت تاثیر رشد منفی  ۳.۵ درصدی  بخش خدمات قرار گرفته است. در بین سایر بخش ها، رشد بخش تولید منفی ۱.۵ درصد و رشد بخش ساخت و ساز مثبت ۰.۹ درصد اندازه گیری شده است.

در انگلیس به عنوان اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در اروپا، بیش از چهار میلیون مبتلا و ۱۲۵ هزار کشته به ثبت رسیده است و تاکنون حدود یک چهارم جمعیت این کشور واکسینه شده اند. این کشور بیشترین میزان واکسیناسیون را در اروپا داشته است.

هیتش پتل- مدیر سبد دارایی در موسسه کیلتر اینوستورز گفت: یک بحران بهداشتی خیلی زود انگلیس و دنیا را فرا گرفت و باعث یک بحران تمام عیار اقتصادی شد. واقعیت این است که هیچ کشوری خود را آماده مواجهه با چنین چیزی نکرده بود و باید توجه کرد که ممکن است دوباره همه چیز خیلی بد شود. تمرکز و تلاش همه باید این باشد که امسال عملکرد اقتصادی بد سال قبل را نداشته باشیم اما واضح است که فعلا محدودیت ها ادامه پیدا خواهد کرد و این مساله کسب و کارها و خانوارها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

پیش از این، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی با بیان اینکه انگلیس یکی از بدترین وضعیت ها را در بین کشورهای توسعه یافته جهان دارد پیش بینی کرده بود رشد اقتصادی سال ۲۰۲۰ این کشور به منفی ۱۱ درصد رسیده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا